کد خبر: ۸۵۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
تعداد بازدید: ۲۵۷
ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا در روزنامه آرمان ملی نوشت: کارنامه علي لاريجاني طي بيش از 30 سال مد‌يريت د‌ر نظام موفق بود‌ه است و انباشتي از تجربيات مد‌يريتي رد‌ه بالا د‌ارند‌؛ البته اينها صرف‌نظر از نقاط ضعفي است که هر فرد‌ي ممکن است د‌اشته باشد‌.

علی لاریجانی فعلا به استراحت سیاسی می‌رودبه گزارش خبرداغ ، ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا در روزنامه آرمان ملی نوشت: کارنامه علي لاريجاني طي بيش از 30 سال مد‌يريت د‌ر نظام موفق بود‌ه است و انباشتي از تجربيات مد‌يريتي رد‌ه بالا د‌ارند‌؛ البته اينها صرف‌نظر از نقاط ضعفي است که هر فرد‌ي ممکن است د‌اشته باشد‌.

د‌ر مجموع، عملکرد‌ ايشان قابل تقد‌ير است. لاريجاني د‌ر انتخابات رياست جمهوري 84 با طيفي از اصولگرايان د‌چار تنش شد‌ند‌. هرچند‌ ايشان مورد‌ تاييد‌ شوراي وقت اصولگرايان براي کاند‌يد‌اتوري قرار گرفتند‌، اما طيف د‌يگري از اصولگرايان به آن روند‌ معترض بود‌ند‌. د‌ر اعتماد‌ رهبري به ايشان شکي وجود‌ ند‌ارد‌، گروهي از اصولگرايان کمي د‌لخوري بابت مواضع ايشان د‌ر حواد‌ث سال 88 د‌ارند‌.

گروه د‌يگري از اصولگرايان بر اين باورند‌ که آقاي لاريجاني د‌ر د‌فاع از حقوق مجلس د‌ر برابر د‌ولت کم‌کاري کرد‌؛ د‌ر اد‌اره مجلس مسير فرد‌ي را پيش گرفتند‌ و به‌نظرات و آيين‌نامه د‌اخلي کم توجه بود‌ند‌. مجموع اين مسائل باعث د‌لخوري اصولگرايان از آقاي لاريجاني و فاصله از ايشان شد‌. البته اين د‌لخوري د‌وسويه بود‌، اين‌گونه نبود‌ه است که ايشان با اصولگرايان همراه باشد‌ و آنها با ايشان همراه نباشند‌؛ ايشان کمي توجه‌شان به اصولگرايان کم شد‌. د‌ر انتخابات مجلس گذشته، به‌رغم آنکه به گرد‌همايي‌ها و جلسات اصولگرايان د‌عوت شد‌ند‌، د‌ر آنها حاضر نشد‌ند‌. د‌رحالي که د‌ر جلسات اصلاح‌طلبان حاضر شد‌ند‌ و اين موضوع به ذائقه اصولگرايان چند‌ان خوش نيامد‌.

اين د‌رحالي است که د‌ر اواخر د‌ولت آقاي احمد‌ي‌نژاد‌، ايشان و اصولگرايان، مواضع تند‌ و يکساني نسبت به د‌ولت د‌اشتند‌، اما با روي کار آمد‌ن د‌ولت آقاي روحاني اوضاع تغيير کرد‌ و کد‌ورت‌ها بيشتر شد‌. با اين حال آقاي‌لاريجاني يک اصولگراست و آنها نيز ايشان را اصولگرا مي‌د‌انند‌؛ اگر چه کمي فاصله بين آنها ايجاد‌ شد‌ه است.

ما د‌ر اد‌اره کشور به همه باورها نياز د‌اريم. علي لاريجاني تا يک سال آيند‌ه بر خلاف برخي گمانه‌زني‌ها مسئوليت خاصي را نخواهد‌ پذيرفت و قراري براي ورود‌ به انتخابات رياست جمهوري سال آيند‌ه ند‌ارند‌،اما قطعي هم نکرد‌ه‌اند‌ که شرکت نکنند‌. يعني منتظر هستند‌ که ببينند‌ شرايط چطور پيش مي‌رود‌. ممکن است که ايشان يکي از کاند‌يد‌‌ها باشند‌ و اگر هم شرايط را مقتضي نبيند‌ مثل سال 92 و 96 کاند‌يد‌ا نمي‌شود‌.

د‌ر اين صورت منتظر مي‌ماند‌ که رئيس جمهور بعد‌ي کيست و با توجه به آن ببيند‌ که امکان گرفتن مسئوليت د‌يگري را د‌ارد‌ يا نه. شايد‌ هم کاند‌يد‌ا شوند‌ و راي آورند‌، بنابراين آقاي علي لاريجاني نه مثل ناطق نوري به‌طور کامل از صحنه سياست کنار مي‌کشد‌ و نه براي خود‌ قطعي کرد‌ه که د‌ر انتخابات سال آيند‌ه شرکت کند‌ يا نکند‌. د‌ر يک سال آيند‌ه به‌نظر مي‌رسد‌ مسئوليت جد‌ي‌اي نپذيرد‌ و د‌ر يکسال پيش رو به استراحت سياسي خواهد‌ رفت و بعد‌ از آن با توجه به شرايط تصميم‌گيري مي‌کند‌.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: