کد خبر: ۸۵۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
تعداد بازدید: ۲۵۵
قهرمانی لیورپول به یکی از نگرانی‌های اصلی برگزار‌کنندگان لیگ جزیره و مسئولان بهداشتی این کشور تبدیل شده است و حتی این احتمال وجود دارد که این اتفاق باعث افزایش شیوع کرونا دراین شهر بندری و حتی کل انگلیس شود.

راهکار‌های تازه برای برگزاری ادامه لیگ برتر انگلیسبه گزارش خبرداغ به نقل از فرهیختگان: قهرمانی لیورپول به یکی از نگرانی‌های اصلی برگزار‌کنندگان لیگ جزیره و مسئولان بهداشتی این کشور تبدیل شده است و حتی این احتمال وجود دارد که این اتفاق باعث افزایش شیوع کرونا دراین شهر بندری و حتی کل انگلیس شود. لیورپولی‌ها 30سال گذشته را در حسرت قهرمانی در لیگ سپری کرده‌اند و حالا تنها دو برد با رسیدن به این آرزوی دیرینه فاصله دارند. مسلما در روز قهرمانی این تیم، شهر حال‌و‌هوای دیگری خواهد داشت و به همین دلیل بسیاری از مقامات نگران شیوع دوباره ویروس پس از این تجمعات هستند.

پلیس انگلیس پیشنهاد داده حداقل 6 بازی لیگ این کشور در زمین بی‌طرف برگزار شود تا از اجتماع هواداران در اطراف ورزشگاه جلوگیری شود. لیورپول در نخستین هفته پس از آغاز دوباره مسابقات در دربی مرسی‌ساید میهمان اورتون است و هفته بعد نیز در آنفیلد رودرروی کریستال‌پالاس قرار می‌گیرد که در صورت برتری در این دو بازی قهرمانی‌ قرمزها در این فصل قطعی خواهد شد.

6 بازی مهم

نگرانی از سلامت عمومی باعث شده نهادهای بهداشتی پیشنهاد برگزاری همه مسابقات در زمین بی‌طرف را ارائه کنند که البته این طرح در جلسات مسئولان لیگ و باشگاه‌ها رد شد و حالا در تازه‌ترین پیشنهاد آنها خواسته‌اند که حداقل 6 بازی در چنین شرایطی برگزار شود. این 6 بازی عبارتند از دیدارهای منچسترسیتی – لیورپول، منچسترسیتی – نیوکاسل، منچستریونایتد – شفیلدیونایتد، نیوکاسل – لیورپول، اورتون – لیورپول و همچنین مسابقه‌ای که در آن قهرمانی لیورپول قطعی خواهد شد. البته به جز این مسابقات چند دیدار دیگر نیز احتمال دارد در زمین بی‌طرف انجام شود اما فعلا اصرار اصلی روی این 6 بازی است.

اگرچه دیدارهایی قرار است بدون حضور تماشاگر و پشت درهای بسته انجام شود اما مسلما اجتماع هواداران در نزدیکی ورزشگاه‌ها می‌تواند باعث ابتلای آنها به بیماری و شیوع دوباره آنها در سطح کشور شود. براساس این طرح، لیورپولی‌ها بیشترین بازی در زمین بی‌طرف را خواهند داشت و جالب اینکه یکی از این دیدارها، مصاف آنها برابر نیوکاسل در هفته پایانی است که قرار است در سنت‌جیمز پارک انجام شود اما با توجه به قطعی‌شدن قهرمانی قرمزها پیش‌بینی می‌شود هواداران زیادی در این شهر تجمع کنند و مسلما فاصله‌گذاری اجتماعی در چنین شرایطی رعایت نخواهد شد. مصاف شاگردان کلوپ با منچسترسیتی نیز سومین دیدار آنها پس از شروع دوباره لیگ خواهد بود و اگر تا آن زمان قهرمانی تیم قطعی نشده باشد، رویارویی بسیار حساس و سرنوشت‌سازی بین دو تیم بالای جدول خواهد بود.

از سوی دیگر مصاف منچستریونایتد و شفیلدیونایتد با توجه به فاصله کم دو شهر و سابقه درگیری بین هواداران دو تیم یکی‌دیگر از دیدارهایی است که باعث نگرانی پلیس شهر منچستر شده و درخواست برگزاری این مسابقه در ورزشگاهی دیگر را داده‌اند. مارک رابرتز، یکی از مقامات پلیس انگلیس درباره این طرح و پیشنهادهایی که دراین زمینه ارائه شده، می‌گوید: «فعلا مشغول رایزنی و مذاکره با باشگاه‌ها و مسئولان لیگ برتر درباره چگونگی برگزاری مسابقات هستیم. هفته‌ها درباره این شرایط و حتی انتقال بازی‌ها به زمین بی‌طرف بحث کرده‌ایم و به‌دنبال رسیدن به توافق نهایی دراین زمینه هستیم. روز پنجشنبه گذشته نیز جلسه مهمی دراین زمینه برگزار و تصمیمات خوبی گرفته شد. آنها قرار است برنامه‌ریزی کامل خود را برای نیروهای امنیتی ارسال کنند و ما هم برای کمک به آنها کاملا آماده‌ایم تا موارد موردنیازشان را تامین کنیم. انجام یک مسابقه در زمین بی‌طرف نیازمند بررسی دقیق شرایط و امکانات است و باید تمام زوایای این قضیه موردتوجه قرار گیرد تا بازی‌ها در بهترین شرایط برگزار شود. ما هر هفته روی فهرست بازی‌هایی که قرار است در زمین دیگر برگزار شود، بحث خواهیم کرد و با تعامل بین پلیس و مسئولان لیگ برتر، بهترین تصمیم دراین زمینه گرفته خواهد شد.»

وی با اشاره به اولویت‌های اصلی پلیس در برگزاری ادامه مسابقات لیگ گفت: «همه ما کاملا برای برگزاری مسابقات در بهترین سطح آماده‌ایم. بحث اصلی در شرایط کنونی سلامت عمومی و به خطر نیفتادن جان مردم است. با پزشکان و متخصصان همکاری نزدیکی داریم و از راهنمایی‌های آنها برای بهتر برگزار کردن مسابقات استفاده می‌کنیم. از سوی دیگر به‌دنبال کم کردن سطح قرنطینه عمومی و قوانین سختگیرانه در این‌باره هستیم.»

هیجان در قعر جدول

جالب اینکه دراین طرح بحثی درمورد تیم‌های پایین جدولی که در خطر سقوط قرار دارند، نشده و 6 تیمی که برای بقا در لیگ تلاش می‌کنند فعلا می‌توانند از مزیت بازی در زمین خود استفاده کنند. البته ممکن است در ادامه و با حساس‌تر شدن مسابقات، تصمیمات دیگری دراین زمینه گرفته شود، چراکه هیجان پایین‌جدول نیز بسیار بالا خواهد بود و تیم‌ها برای فرار از سقوط دست به هر کاری خواهند زد. هنوز ورزشگاهی برای برگزاری دیدارهایی که قرار است در زمین بی‌طرف انجام شود، معرفی نشده است. برخی روسای پلیس شهرها با انجام مسابقات در محدوده خود مخالفت کرده‌اند و بعضی دیگر نیز گفته‌اند مشکلی برای انجام آن ندارند. تصمیم نهایی دراین زمینه قرار است در جلسات آتی باشگاه‌ها و مسئولان لیگ برتر گرفته شود. در انگلیس برخلاف دیدارهای بوندس‌لیگا که هم‌اکنون درحال برگزاری است، قرار نیست پلیس حضوری پرتعداد داشته باشد و بیشتر قرار است با همکاری باشگاه‌ها طرح‌هایی برای هواداران اجرا شود تا از اجتماع آنها در هنگام برگزاری مسابقات جلوگیری شود.

یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول نیز از هواداران تیمش خواسته در آستانه قطعی شدن قهرمانی این تیم در خانه بمانند و از رفتارهای خطرآفرین که باعث افزایش شیوع کرونا می‌شود، خودداری کنند. این مربی آلمانی می‌گوید: «در شرایط کنونی مجبوریم بازی را در ورزشگاه خالی از تماشاگر برگزار کنیم اما می‌دانیم که دعاها و عشق آنها همواره همراه ما خواهد بود. بی‌شک روزی که قهرمانی ما قطعی شود، روزی تاریخی برای من و همه هواداران خواهد بود. دوست داریم جشن خود را در آنفیلد برپا کنیم اما هنوز برنامه نهایی مشخص نیست و البته برای ما فرقی نمی‌کند در کدام ورزشگاه بازی کنیم. صحبت‌هایی درباره انجام بازی در زمین بی‌طرف مطرح شده اما فکر می‌کنم بتوانیم به راه‌حل مناسبی برای انجام مسابقات خانگی‌مان در لیورپول برسیم. ما بهترین هواداران را در سطح دنیا داریم و حالا می‌خواهیم بهترین هوادارانی که در خانه می‌مانند را نیز داشته باشیم. فعلا باید منتظر باشیم و هنوز هیچ چیزی قطعی نیست. شاید درادامه تصمیمات دیگری گرفته شود. ما دوست داریم لیگ ادامه پیدا کند و دوباره در زمین حاضر شویم. این وقفه طولانی در بازی‌ها واقعا ناراحت‌کننده است، چراکه ما دوست داریم در زمین مسابقه قهرمانی خود را قطعی کنیم و در طول هفته‌های قبل نشان دادیم توان انجام این کار را داریم.»

مسلما با اختلاف 25 امتیازی که قرمزها در صدر جدول با سیتی ایجاد کرده‌اند، اصلا دوست ندارند بازی‌ها تعطیل شود و قطعی کردن قهرمانی با برگزاری ادامه لیگ لذت بیشتری برای آنها خواهد داشت. به همین دلیل آنها از همان ابتدا یکی از طرفداران ایده ازسرگیری مسابقات بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: