کد خبر: ۸۵۳۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
تعداد بازدید: ۲۰۵
منتخب تهران در مجلس یازدهم بیان کرد: هنگامی که صحبت از ارتقاء سطح نظارت مجلس می‌شود، نباید این تصور ایجاد شود که نظارت تبدیل به یک چماق و یا یک چوب لای چرخ دستگا‌ه‌های دیگر شود، بلکه باید کمک‌کننده برای رفع مشکلات شود.

مجلس یازدهم باید قانون‌بَرداری را در اولویت قرار دهد/ نظارت نمایندگان نباید چوب لای چرخ دستگا‌ه‌های اجرایی باشد/ برای سامان‌دهی بازار خودرو برنامه داریمبه گزارش خبرداغ، علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اولویت‌های مجلس یازدهم گفت: اولویت‌های مجلس یازدهم مشخص است، در پیام رهبری هم به آن‌ها اشاره شد. نمایندگان مجلس یازدهم باید برای ارتقای فرهنگ و مطلوب‌سازی اقتصاد تلاش کنند.

منتخب تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بحث اقتصاد که سیاست‌گذاری‌های کلان آن مانند اقتصاد مقاومتی مشخص شده است، باید در دستور کار ما قرار گیرد. در مجلس یازدهم اولویت اصلی ما باید تصویب قوانین درست، مشخص و کاربردی باشد.

وی خاطرنشان کرد: کار دیگر مجلس یازدهم باید حذف قوانین زائد و بی‌مصرف باشد، یکی از کارهای مهم این مجلس قطعا قانون‌برداری (قوانین زائد) است اتفاقا باید در اولویت قرار گیرد.

این منتخب مجلس یازدهم ادامه داد: موضوع دیگر بعد نظارتی مجلس است که یک مقداری به دلیل منافع شخصی برخی از نمایندگان و یا بده بستان‌هایی که آنان با دستگاه‌های اجرایی داشته‌اند ضعیف شده است که مجلس یازدهم باید آن را تقویت کند.

وی ادامه داد: البته هنگامی که صحبت از تقویت بعد نظارتی مجلس می‌شود، نباید این تصور به وجود بیاید که نظارت تبدیل به یک چماق و یا یک چوب لای چرخ دستگاه‌های اجرایی شود، بلکه باید کمک‌کننده برای رفع مشکلات شود.

خضریان خاطرنشان کرد: اگر در مجموعه‌ای تخلفی صورت می‌گیرد، باید اصل را بر آن گذاشت که همه مجموعه آن خبر ندارند و مطلع نیستند، ما باید کمک کنیم که کشف و احراز صورت گیرد و درصدد رفع برآییم و متخلفان هم برخورد شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از تحقیق و تفحص‌ها مانند بازار خودرو علیرغم تلاش نمایندگان در مجلس دهم مغفول ماند، مجلس یازدهم چه برنامه‌ای دارد، گفت: متاسفانه برخی از تحقیق و تفحص‌ها ماند، اما در مورد بازار و بخش صنعت خودرو من به همراه چند منتخب دیگر در حال بررسی هستیم و جلساتی را هم در این خصوص داشته‌ایم.

خضریان افزود: جلسه‌ای را هفته قبل با دانشجویان پژوهشکده علمی با مرکزیت دانشگاه امیرکبیر داشتیم، پس از جلسه روز پنجشنبه هم جلسه‌ای با دانشجویان دانشگاه شریف که در مجموعه‌‌های خودروسازی مشغول هستند، برگزار کردیم تا به یک راه حل مطلوب در این زمینه برسیم، ما برای خودرو برنامه ویژه داریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: