کد خبر: ۸۵۲۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
تعداد بازدید: ۶۵۱
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: ساماندهی نیروی انسانی از مهمترین موضوعات آموزش و پرورش استثنایی است و یکی از راه‌های جبران کمبود نیرو در آموزش و پرورش استثنایی بکارگیری ۶۹۱ نیروی پذیرفته شده در آزمون استخدامی ماده ۲۸ و ۵۰۰ نیروی طرحی است.

بکارگیری ۱۲۰۰ نیروی استخدامی و طرحی در آموزش و پرورش استثنایی کشوربه گزارش خبرداغ به نقل از وزارت آموزش و پرورش، سید جواد حسینی، اظهار کرد: در سال جدید ۵۰۵ دانشجو معلم در رشته‌های مرتبط با آموزش و پرورش استثنایی در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته خواهند شد.

وی افزود: طرح خرید خدمات، استمرار کار بازنشستگان، طرح معلم تمام وقت، حق‌التدریس نیروی شاغل و سرباز معلم راهکارهای دیگر حل مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استثنایی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی انسانی در گروه‌های هفتگانه آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: در آخرین جلسه شورای سازمان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد پیگیری استخدام این دوازده هزار نیرو از طریق سازمان امور استخدامی و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه و منابع به تصویب رسید.

وی گفت: تأمین نیروی متخصص در آموزش و پرورش استثنایی در مقایسه با آموزش و پرورش عادی بسیار سخت‌تر است و امید است با مساعدت سازمان امور استخدامی تأمین نیروی مورد نیاز در دستور کار قرار گیرد.

حسینی همچنین در خصوص طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان نیز گفت: تلاش می‌کنیم در مناطقی از کشور و شهر تهران که امکان سنجش در نوبت صبح با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر نباشد از طریق شیفت عصر موضوع تمهید و برنامه‌ریزی گردد تا خللی در جریان برنامه سنجش پیش نیاید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: