کد خبر: ۸۵۲۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
تعداد بازدید: ۲۹۲
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان گفت: مردم برای پرداخت کمک‌های مردمی و زکات فطریه در بستر فضای مجازی مراقب باشند در دام کلاهبرداران اینترنتی گرفتار نشوند.

هشدار پلیس فتا: کلاهبرداران به بهانه فطریه حسابتان را خالی نکنندبه گزارش خبرداغ، رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان گفت: مردم برای پرداخت کمک‌های مردمی و زکات فطریه در بستر فضای مجازی مراقب باشند در دام کلاهبرداران اینترنتی گرفتار نشوند.

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: به دنبال شیوع کرونا و تاکید مسوولان بهداشتی برای استفاده از عابر بانک در پرداخت ها به جای تبادل پول نقد، استفاده از بستر فضای مجازی برای خریدها و انتقال پول افزایش یافت.

وی اضافه کرد: به طور حتم بسیاری از شهروندان و روزه داران در راستای اجرای نکات بهداشتی، برای پرداخت زکات فطریه نیز از فضای مجازی استفاده کرده تا گرفتار ویروس کرونا نشوند.

رییس پلیس فتا استان همدان بیان کرد: کلاهبرداران اینترنتی نیز با نزدیک شدن به روزهای آخر ماه مبارک رمضان و پرداخت زکات فطریه ، اقدام به پهن کردن دام خود برای خالی کردن جیب شهروندان کردند.

سرهنگ سرخوش نهاد توضیح داد: این افراد به بهانه دریافت زکات فطریه اقدام به ارائه شماره حساب های شخصی و جعلی کرده یا افراد را به صفحه های فیشینگ برای پرداخت زکات فطریه هدایت می‌کنند.

وی ادامه داد: پس از وارد کردن مشخصات کارت بانکی در صفحه جعلی با هدف پرداخت زکات فطره، این مشخصات در اختیار فرد کلاهبردار قرار گرفته و وی اقدام به سرقت اینترنتی از حساب کاربران فضای مجازی می‌کند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان بیان کرد: همچنین طرح همدلی و مواسات به منظور کمک به افراد آسیب دیده از کرونا نیز بهانه ای برای جمع آوری کمک های مردمی از سوی افراد سودجو شده و از این طریق هم اقدام به سرقت های اینترنتی می‌کنند.

سرهنگ سرخوش نهاد با بیان اینکه شهروندان نباید به شماره حسابهای اعلامی در شبکه های اجتماعی، یا با ارسال پیامک و تماس تلفنی توجهی کنند گفت: تنها شماره حساب های اعلام شده در رسانه های معتبر کشور قابل اطمینان و اعتماد است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: