کد خبر: ۸۵۲۲۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
تعداد بازدید: ۳۱۱
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه تمام ارکان دولت تلاش خود را برای کاهش آسیب‌های ناشی از بحران کرونا کرده‌ اند، گفت: با این حال باید به وضعیت اقتصادی و معیشتی خانوارها بیشتر رسیدگی شود تا دچار آسیب اجتماعی نشویم.

ضرورت تقویت معیشت خانوارها در شرایط پساکرونا و جلوگیری از افزایش آسیب‌های اجتماعیبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، عبدالرضا عزیزی در نشست علنی امروز سه‌شنبه، ۳۰ اردیبهشت‌ماه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تشکر از کادر درمان در شرایط بحران کرونا، گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری عالمی فرزانه با عبور از تلاطم های بسیار، در اوج پیشرفت علوم نوین در تاریخ کشور قرار دارد اما متأسفانه تحمل سختی های اقتصادی هنوز مقاومت مردم را می طلبد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: اگرچه همه ارکان کشور و قوای سه گانه تلاش وافری برای جبران مافات کرده اند اما اوضاع اقتصادی و آسیب های اجتماعی ناشی از آن همچنان تقویت معیشت خانوارها را می طلبد.

وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت کشاورزان، فرهنگیان، کارمندان، بازنشستگان کشوری، لشگری، تأمین اجتماعی، کارکنان بخش خصوصی، اصناف علاوه بر کمبودهای گذشته متأثر از بحران کرونا شده است، عنوان کرد: قطعا این موضوع نیازمند لوایح و قوانین حمایت و جبرانی از جانب دولت دوازدهم و مجلس یازدهم خواهد بود.

عزیزی در ادامه با بیان اینکه وحدت و همراهی مجلس یازدهم با دولت دوازدهم  و سیزدهم می تواند بسیار کارگشا باشد، اظهار کرد: کارنامه مجلس دهم حاکی از موفقیت در این زمینه است و در همین راستا کمیسیون اجتماعی در دوره نهم و دهم مجلس با کسب عنوان دومین کمیسیون تخصصی از جهت تعداد طرح ها و لوایح بررسی شده، سعی داشته وظایف خود را ایفا کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اقدامات مثبت کمیسیون اجتماعی، گفت: ممنوعیت اشتغال بیش از یک شغل دولتی، ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی، تسری حق ارشدیت از ناجا به ارتش و سپاه، اصلاح و تسهیل قانون حضانت فرزندخواندگی بعد از ۴ دهه، همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشگری و تأمین اجتماعی، قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران، تعیین تکلیف کارگزاران بیمه کشاورزی، مهندسان ناظر کشاورزی، کارگزاران مخابرات روستایی و کارکنان دانشگاه پیام نور از جمله موارد به تصویب رسیده بود و همچنین برخی مصوبه ها نیز بعد از تصویب در کمیسیون در نوبت بررسی در صحن است مانند لایحه استخدام شهرداری ها.

وی افزود: اینک که مسئولیت ۸ ساله اینجانب برای نمایندگی مردم شیروان در مجلس به پایان می رسد، قدردان حمایت های مردم حوزه انتخابیه ام هستم و باید بگویم علاوه بر خدمتگزاری همشهریان تلاش کرده ام مراجعان سایر نقاط کشور را نیز بپذیرم و پاسخ دهم.

عزیزی با بیان اینکه برای برافراشتن پرچم توسعه شیروان، شعار اتحاد و توسعه محور اصلی قرار دادیم، گفت: توانستیم اکثر پروژه های ناتمام را به پایان رسانده و پروژه های جدیدی را تعریف کنیم که حاصل آن در ۸ سال قریب به ۱۲ هزار میلیارد تومان پروژه اجرا شده و ۵هزار میلیارد تومان پروژه در حال بهره برداری برای شیروان است که امیدواریم در مجلس آتی به سرانجام برسد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه به ارائه گزارشی از پروژه های شیروان پرداخت و اظهار داشت: فاز بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان معادل ۹ هزار میلیارد تومان، بیمارستان مجهز آیت الله هاشمی رفسنجانی شیروان، نجات کارخانه شیروان از ورشکستگی و حل موانع و بدهی های بانکی، مالیات و تأمین اجتماعیف کلینیک ویژه تخصصی شیروان، سی تی اسکن و ماموگرافی، گازرسانی صددرصدی روستایی شیروان، آب شرب روستایی تا ۹۰ درصد، آسفالت راه های روستایی تا ۸۵ درصد، راه اندازی موبایل و اینترنت روستاها تا ۹۰ درصد، تکمیل و احداث جاده شیروان-اسفراین، سالن های متعدد ورزشی، استخر، زمین چمن، سالن چند منظوره ورزشگاه شیروان، تأسیس و راه اندازی دانشکده پرستاری، ارتقای دانشکده کشاورزی شیروان، افزایش حدود ۲۵ رشته به دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور شیروان، مهار و انتقال بخشی از آب های مرزی به میزان ۱۶.۵ میلیون مترمکعب بعد از چند دهه از جمله پروژه هایی بود که به اتمام رسید.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به برخی پروژه های نیمه تمام که باید در آینده به اتمام برسد عنوان کرد: بزرگ ترین پروژه گاوداری شرق ایران با ۱۰ هزار رأس، گلخانه صد هکتاری مدرن، مجتمع گردشگری توریستی، گاوداری ۲ هزار رأسی، راه آهن شیروان-بجنورد، مرکز پرتو هسته ای با ۹۰ میلیارد تومان بودجه در سال ۹۹، ام آر آی بیمارستان هاشمی و همچنین مجوزهای پالایشگاه بنزین یورو ۴ و فرودگاه شیروان در دستور کار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: