کد خبر: ۸۵۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱
تعداد بازدید: ۴۸۹
پزشک باشگاه تراکتور عقیده دارد شرایط برای ادامه رقابت‌های لیگ برتر محیا نیست.

پزشک تراکتور: زیرساخت‌های لازم برای شروع تمرینات در ایران فراهم نیست/ هتر است مسابقات فصل جاری به طور کامل لغو شودبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، دکتر "پدرام خداقلی‌زاده" در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه تراکتور، با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان زیرساخت‌ باشگاه‌های ایرانی مناسب شروع تمرینات و پیگیری ادامه مسابقات نیست، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا ویروس، تعدادی از لیگ‌های فوتبال، بازی‌های فصل جاری را به طور کامل لغو کرده‌اند و تعداد معدودی از لیگ‌ها با صدور مجوز آغاز تمرینات باشگاه‌ها، در صدد فراهم کردن شرایط برای برگزاری ادامه مسابقات هستند. بر اساس مطالعات بنده و اخبار منتشر شده، تمرینات برخی از تیم‌های فوتبال اروپایی تحت تدابیر شدید بهداشتی آغاز شده که تیم‌های ایرانی، امکانات و زیرساخت‌های لازم را برای رعایت این پروتکل‌ها ندارند.

وی در خصوص برخی تدابیر بهداشتی تیم‌های اروپایی، ادامه داد: ایجاد تونل‌های ضدعفونی، استفاده از چند زمین تمرین و چند رختکن برای بازیکنان، تست‌های پزشکی مکرر، پرواز و هتل اختصاصی و ... تنها بخشی از تدابیر بهداشتی این تیم‌هاست. با قاطعیت اعلام می‌کنم که هیچ تیم ایرانی امکانات لازم برای رعایت این موارد را ندارد. اینجا تیم‌ها از داشتن یک زمین تمرین خوب محروم هستند؛ چه برسد به اینکه از چند رختکن، دو زمین تمرین و ... به صورت همزمان استفاده کنند.

پزشک تیم تراکتور تأکید کرد: با توجه به اینکه کرونا ویروس، دوران نهفتگی هم دارد، نمی‌‌توان با نتایج تست تب‌سنجی در خصوص وضعیت بازیکن از نظر داشتن یا نداشتن کرونا، با قاطعیت حرف زد. همین نهفتگی کرونا، منجر به این می‌شود که در صورت ابتلای یک نفر، تمامی اعضای تیم به این بیماری مبتلا شوند. بسیاری از بازیکنان با یک خودرو و به صورت گروهی به محل تمرین می‌آیند و با توجه به فشردگی فضای رختکن‌ها و استفاده مشترک از حمام، سرویس بهداشتی و ... رعایت فاصله بین اعضای تیم غیر ممکن است.

وی مطرح کرد: با توجه به خصوصی بودن تراکتور، این باشگاه امکانات بهتری نسبت به سایر تیم‌ها دارد، ولی در این خصوص باید تمامی تیم‌ها مدنظر قرار گیرند. سخن گفتن از پرواز و هتل اختصاصی خنده‌دار است. امکانات میزبانی برخی از شهرها به حدی ضعیف است که تیم‌ میزبان، تیم میهمان، تیم داوری و سایر مسافران همگی در یک هتل کوچک اسکان می‌یابند. با توجه به همین موارد ذکر شده و بنیه‌ی ضعیف مالی باشگاه‌ها، تیم‌های ایرانی توانایی سفر با پرواز اختصاصی و اسکان در هتل کاملاً اختصاصی را ندارند.

خداقلی‌زاده ادامه داد: جای تأسف دارد که رختکن تعدادی از ورزشگاه‌های میزبان مسابقات لیگ برتر آب گرم و سرویس بهداشتی مناسب ندارد، چگونه می‌خواهیم در چنین شرایطی از ابتلای بازیکنان به کرونا جلوگیری کنیم؟ اگر ورزشگاه‌های ما هم امکاناتی نظیر ورزشگاه تیم‌های رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، بایرن مونیخ و ... را داشت، برگزاری مسابقات تحت شرایط خاص ممکن بود.

وی در رابطه با عوارض کرونا، خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی چند ماهه‌ی مسابقات و فرصت اندک برای بازگشت بازیکنان به مسابقات فشرده، احتمال مصدومیت بازیکنان در صورت آغاز مجدد مسابقات، بسیار بالاست. همچنین از سوی دیگر مطمئن باشید که در صورت ابتلای یک بازیکن به کرونا، فوتبال و آینده‌اش نابود خواهد شد. معتقدم برای اینکه لیگ پویایی در سال آتی داشته باشیم، بهتر است مسابقات فصل جاری به طور کامل لغو شود تا پس از فروکش شدن کرونا، بازیکنان تمریناتشان را آغاز کرده و پس از طی دوره بدنسازی، وارد مسابقات شوند.

پزشک تیم تراکتور تأکید کرد: این روزها در حالی از آغاز تمرینات و پیگیری مجدد مسابقات فوتبال صحبت می‌شود که آمار روزانه مبتلایان به کرونا ویروس در روز اعلام تعطیلی مسابقات فوتبال باشگاهی ایران (۱۱ اسفند سال ۹۸) در مقایسه با این روزها، بسیار کمتر بوده است؛ به طوری که بر اساس آمار رسمی منتشر شده در رسانه‌ها، یازدهم اسفند ماه سال گذشته، ۳۸۵ مورد جدید ابتلای قطعی به بیماری کوید ۱۹در کشور ثبت شده بود، ولی اکنون روزانه نزدیک به ۲۰۰۰ نفر مبتلای جدید ثبت می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: