کد خبر: ۸۵۱۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
تعداد بازدید: ۲۳۳
روسیه و سوریه در بیانیه مشترکی سازمان بهداشت جهانی را متهم کردند که در وضعیت اپیدمیولوژی مناطق شمال شرق سوریه به نفع منافع غرب و آمریکا و به زیان مردم سوریه اقدام می‌کند.

بیانیه مشترک روسیه و سوریه: سازمان بهداشت جهانی به نفع غرب فعالیت می‌کندبه گزارش خبرداغ، در این بیانیه مشترک که امروز چهارشنبه به امضای میخاییل میزینتسف و حسین محفوظ روسای ستاد هماهنگی اقدامات روسیه و سوریه برای بازگشت پناهندگان سوری به خانه‌های خود رسیده، خاطرنشان شده است: سازمان بهداشت جهانی از منافع غرب ازجمله آمریکا در مساله حل و فصل اوضاع پیچیده اپیدمیولوژی شمال شرق سوریه به زیان ساکنان این منطقه اقدام می‌کند.

در بیانیه گفته شده است: در مناطق شمال شرق سوریه وضعیت دشوار اپیدمیولوژی بوجود آمده است که آمریکا برای دستیابی به اهداف خود از آن استفاده می کند.

«مایه تعجب و نگرانی است که حتی سازمان بهداشت جهانی در این اقدامات درگیر شده است.»

ستاد هماهنگی اقدامات روسیه و سوریه برای بازگشت مهاجران سوری در بیانیه خود گفته است: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، برای مقابله موثر با انتشار ویروس کووید-19 نیاز به ازسرگیری دوباره ارسال کمک های انسانی از خارج به سوریه ازجمله از گذرگاه مرزی الیاروبیه وجود دارد.

در ادامه بیانیه روسیه و سوریه آمده است: از این گذرگاه مرزی امکان دارد که سلاح، مواد مخدر و جنگجویان به سوریه وارد شوند و ویروس کووید-19 به کشورهای همسایه سرایت کند.

در بیانیه آمده است: با توجه به این شرایط چنین تصور پیش می آید که سازمان بهداشت جهانی از منافع غرب به زیان ملت سوریه و امنیت منطقه ای حمایت می کند.

روسیه و سوریه در ادامه بیانیه از سازمان بهداشت جهانی درخواست کرده اند در رویکرد خود باتوجه به اصول اساسی سازمان ملل تجدیدنظر کرده و به تلاش های کشورهای غربی برای گمراه کردن افکار عمومی پایان دهد.

منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: