کد خبر: ۸۵۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
تعداد بازدید: ۲۸۱
مطالعات جدید محققان دانشکده پزشکی مونت سینای نیویورک بر گروهی از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ با علائم خفیف بیماری نشان می‌دهد، تولید آنتی‌بادی‌ها در بدن ۹۸.۷ درصد این بیماران تا ماه‌ها بعد موجب مصونیت و ایمنی این افراد در برابر ویروس کرونا می‌شود.

تازه‌ترین مطالعات پزشکی از کرونا؛ ایمنی بیماران خفیف در برابر ویروسبه گزارش خبرداغ به نقل از گزارش روز سه‌شنبه نشریه اسپانیایی لاوانگواردیا، «کارلوس کوردون کاردو» رئیس بیمارستان‌ مونت سینای که ریاست این مطالعه را برعهده دارد، اعلام کرد: نتایج نشان می‌دهد بیماران کووید-۱۹ که به دلیل خفیف بودن علائم در بیمارستان بستری نشدند، بدون ترس از انتقال بیماری و حتی عفونت دوباره می‌توانند در محل کار خود حاضر شوند؛ اگرچه هنوز دوره زمانی دقیق این مصونیت و ایمنی مشخص نیست.

موفقیت در انجام آزمایش‌های تشخیص آنتی‌بادی‌های علیه ویروس کرونا، حاصل تلاش محققان دانشکده پزشکی مونت سینای نیویورک است که توسط آژانس غذا و داروی آمریکا نیز تائید شده؛ این روش شناسایی آنتی بادی که با فناوری الیزا انجام می‌شود در مقایسه با آزمایش‌های تشخیصی که تاکنون انجام شده، از قابلیت اطمینان بالاتری برخوردار بوده به طوری که علاوه بر شناسایی نمونه‌های حاوی آنتی بادی، مقدار موجود را نیز نشان می‌دهد.

نتایج به دست آمده بر پایه بررسی نمونه‌های پلاسمای خون و آزمایش آنتی‌بادی‌های بیماران پس از برطرف شدن عفونت بود؛ این مطالعات بر یک هزار و ۳۴۳ داوطلبی صورت گرفت که از ابتدای ماه فوریه (بهمن-اسفند) یا به عنوان مبتلای قطعی به ویروس کرونا شناسایی شدند و یا جزو افراد مشکوک جدی این بیماری به شمار می‌آمدند که هر دو گروه با علائم خفیف یا متوسط، بیماری را پشت سر گذاشته و در دوران نقاهت به سر می‌بردند.

در مرحله نخست آزمایش‌ها که اواخر ماه مارس (فروردین) صورت گرفت، میزان بالایی از آنتی بادی‌ها در برابر ویروس کرونا در ۸۲ درصد بیماران شناسایی شد؛ از بیمارانی که سطح بسیار پایین یا حتی صفر آنتی بادی در خون داشتند، دعوت شد تا دو هفته بعد آزمایش جدیدی انجام دهند که نتایج نشان‌دهنده افزایش ۸۹ درصدی آنتی‌بادی‌ها در بدن این گروه از مبتلایان بود؛ بر این اساس بهترین زمان برای انجام آزمایش آنتی‌بادی، سه یا چهار هفته بعد از شروع علائم است.

کارلوس کوردون با یادآوری اینکه خودش نمونه‌ای از افراد مبتلای بدون علائم بیماری کووید-۱۹ است، گفت: من چون کارمند بیمارستانم در ابتدا آزمایش دادم؛ در هیچ لحظه‌ای احساس بیماری نداشته و به طور مستقیم با فرد بیماری ارتباط نداشتم، اما جواب آزمایشم مثبت بود. پس از انجام آزمایش آنتی‌بادی، سطح پایینی از آن در من تشخیص داده شد، دو هفته بعد وقتی آزمایش را تکرار کردم، آنتی‌بادی‌ها چند برابر شده بود.

ویروس کرونا در حالی گریبان‌گیر کشورهای جهان است که ناشناخته‌های این ویروس عجیب که فقط چهار ماه از عمر آن می‌گذرد، برای ما بسیار است؛ اینکه چرا تاثیر آن بر مردان بیشتر است؛ چرا علائم بیماری در کودکان خفیف‌تر است؛ آیا آنتی‌بادی‌های افراد مبتلا پس از بهبودی موجب ایمنی آن‌ها می‌شود یا خیر؛ آیا ایده مصونیت گروهی در مقابل این بیماری همه‌گیر عملی است یا خیر و صدها پرسش دیگر که ذهن پرسشگر محققان در جهان به دنبال یافتن پاسخ‌هاست.

براس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از ۴ میلیون و ۲۶۸ هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده که از این میان بیش از ۲۸۷ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: