کد خبر: ۸۵۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
تعداد بازدید: ۲۳۳
شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که با آزادی ۸۳ زندانی دیگر طی دو روز اخیر، شمار زندانیان آزاده شده از طالبان به ۹۳۳ نفر رسیده است.

شمار زندانیان آزاد شده طالبان به ۹۳۳ نفر رسیدبه گزارش خبرداغ ، دفتر شورای امنیت ملی افغانستان در بیانیه‌ای اظهار داشت که دولت افغانستان در دو روز گذشته 83 زندانی طالبان را از زندان «پلچرخی» در کابل آزاد کرده است.

بر اساس این بیانیه، روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری به ترتیب 52 و 31 زندانی طالبان آزاد شدند.

دفتر شورای امنیت ملی افغانستان گفت که دولت این کشور تاکنون 933 زندانی طالبان را آزاد کرده است.

به گفته این بیانیه، زندانیان طالبان با درنظر داشت وضعیت سلامتی، سن و مدت مجازات به ‌عنوان بخشی از تلاش‌های دولت افغانستان برای تامین صلح و مهار کرونا آزاد شده‌اند.

با این حال، «شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز روز گذشته اعلام کرد که 20 نفر از نیروهای امنیتی افغان در ولایت قندهار آزاد شدند.

وی پیش از این نیز، اقدامات دولت در رابطه با آزادی زندانیان این گروه را ناکافی دانسته بود و برای حفاظت زندانیان از ویروس کرونا و نیز هموار شدن راه برای آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی خواستار تسریع روند آزادی زندانیان شده بود.

طالبان همواره تاکید کرده است که باید 5 هزار زندانی این گروه براساس فهرست ارائه شده آن‌ها از زندان‌های افغانستان آزاد شوند.

مقامات طالبان آزادی این زندانیان را پیش‌شرط مذاکرات بین‌الافغانی قرار داده است.

با این حال، بر اساس فرمان اشرف غنی در مرحله نخست 1500 زندانی آزاد می‌شوند و 3500 زندانی دیگر طالبان نیز به تدریج و در پی کاهش محسوس خشونت‌ها از سوی دولت افغانستان آزاد خواهند شد.

تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: