کد خبر: ۸۵۰۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
تعداد بازدید: ۲۱۰
مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با این پیش‌بینی که سال تحصیلی جدید در مدارس هم تحت تاثیر کرونا خواهد بود بر لزوم برنامه‌ریزی مداوم برای آموزش مجازی تاکید کرده و یکی از راهکارها را استفاده از ظرفیت سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی برای کنترل استفاده اینترنت در دانش‌آموزان و همچنین ارائه بسته‌های اینترنتی برشمرد.

راهکارهای مرکز پژوهش‌ها برای نحوه مواجهه مدارس در سال تحصیلی جدید با کرونابه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در ادامه سلسله گزارش‌های خود درباره‌ی مواجهه با کرونا به بررسی ملاحظات و الزامات آموزش و پرورش برای سال تحصیلی آینده پرداخته است. در ابتدای این گزارش با استناد به اظهارنظر مقامات رسمی وزارت بهداشت یادآور شده که کرونا دوباره در فصل پاییز اوج می‌گیرد که همزمان با پیک آنفلوآنزا است کما این‌که برخی از کارشناسان معتقدند موج دوم شیوع بیماری رخ خواهد داد ولی زمان و بزرگی آن قابل تعیین نیست لذا به نظر می‌رسد بیماری‌هایی نظیر کرونا رفتاری فصلی داشته باشند و انتظار می‌رود در فصل سرما آن را مجددا تجربه کنیم.

طبق این گزارش با توجه به آغاز موج دوم در فصل سرما یا پاییز سال جاری باید وزارت آموزش و پرورش برای شروع سال تحصیلی با رویکرد حفظ سلامت دانش‌آموزان و کارکنان ارتقاء کیفیت فعالیت‌های آموزشی و تقویت آموزش‌های الکترونیکی و تلویزیونی را در دستور کار قرار دهد.

در این گزارش نحوه بازگشایی و آموزش‌های حضوری شامل اصلاح قانون مربوط به زمان بازگشایی مدارس در اول مهرماه هر سال، لزوم کاهش تراکم کلاس، ارزیابی کیفیت یادگیری سال تحصیلی ۱۳۹۸ -۱۳۹۹ و نحوه‌ی ثبت‌نام در مدارس دولتی و غیردولتی در سال تحصیلی جدید در کنار رعایت ملاحظات بهداشتی در مدارس به عنوان الزامات سال تحصیلی جدید مورد اشاره قرار گرفته است.

همچنین توضیحاتی در مورد آموزش‌های الکترونیک و مجازی دانش‌آموزان شامل اجرای قوانین موجود، تدوین ضوابط حکمرانی آموزش‌های مجازی، الزامات مدیریتی و اجرای آموزش‌های مجازی هم مورد بررسی قرار گرفته است.

درباره‌ی آموزش‌های تلویزیونی هم ضمن تاکید بر ادامه‌ روند آموزش تلویزیونی، گسترش و کیفیت بخشی به این نوع آموزش‌ها را یک الزام دانسته به خصوص این‌که سیگنال شبکه آموزش در تمامی استان‌ها باید دریافت شود و محتوای آموزش تلویزیونی ارتقاء پیدا کند.

در این گزارش به عنوان یکی از راهکارهای آموزش الکترونیک و مجازی در سال تحصیلی جدید در موضوع دسترسی رایگان به محصولات و نرم‌افزارهای آموزش مجازی تاکید شده و این‌که باید سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش در خصوص استفاده از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای آموزش مجازی نظارت داشته باشند به طور مثال می‌توان از ظرفیت سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی برای ارائه‌ی محیطی ایمن و قابل کنترل از اینترنت برای استفاده دانش‌آموزان استفاده کرد.

همچنین نیروی انسانی ویژه آموزش مجازی را در نظر گرفت و اتاق فکری برای این نوع آموزش تشکیل داد و مدارس را ملزم به راه‌اندازی و تجهیز زیرساخت‌های آموزش آنلاین و مجازی کرد در کنار آن بسته‌های اینترنتی با تعرفه ویژه به معلمان و دانش‌آموزان کم بضاعت در نظر گرفت.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: