کد خبر: ۸۵۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
تعداد بازدید: ۱۹۸
رئیس‌جمهور گفت: به دلیل غیر قابل پیش‌بینی بودن زمان پایان اپیدمی کرونا ما باید خودمان را برای کار، فعالیت، دانش و سرزنده نگه داشتن جامعه بنا بر فرض اینکه این ویروس برای مدتی در کنار مردم است، آماده کنیم.

باید خودمان را برای کار، فعالیت، دانش و سرزنده نگه داشتن جامعه آماده کنیم/ در مساله ویروس کرونا اصل کار در دست مردم است/ تامین نیازهای کشور در سایه تلاش کارگران ممکن شده استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت گفت:  در آستانه روز کارگر هستیم و باید از همه کارگرها به ویژه امسال که سال سختی بود و از اسفند برای سلامت و شغل مردم مشکلاتی ایجاد شد اما کارگران عزیز ما با همه توان برای رفع نیازهای کشور تلاش کردند. اینکه امروز می‌بینیم محصولات کشاورزی و غذایی مردم و محصولات بهداشتی به وفور در اختیار مردم قرار دارد؛ در سایه تلاش کارگر عزیز ما است؛ یعنی در کنار تلاش کادر پزشکی، کارگران ما هم برای رفع نیازهای مردم تلاش کردند. 

وی ادامه داد: تلاش ما از ابتدا بر این بود که سلامت مردم را به عنوان هدف اول مورد حراست قرار دهیم و بعد هم نیازهای مردم را در بازار تامین کنیم و کارگاه‌های ما و بنگاه‌های تولیدی ما به فعالیت ادامه دهند.

وی افزود: البته جمع اینها گاهی پیچیدگی به وجود می آورد اما می‌خواهم بگویم به دلیل غیر قابل پیش‌بینی بودن زمان پایان اپیدمی کرونا ما خودمان را برای کار، فعالیت، دانش و سرزنده نگه داشتن جامعه بنا بر فرض اینکه این ویروس برای مدتی در کنار مردم است، آماده کنیم.

رئیس‌جمهور گفت: هیچ‌کس امروز نمی تواند پیش بینی کند پایان این اپیدمی چه زمانی است؛ باید بلندمدت‌تر فعالیت خود را در کنار ویروس ببینیم . راه جمع این است که همه دستور‌العمل‌های پزشکی را رعایت کنیم و کار و فعالیت در کنار این احتیاط لازم است. یک روزی به مردم می‌گوییم حتما باید در خانه بمانید و حالا هم می‌گوییم برای غیر ضرورت در خانه بمانید اما در یک مقطعی گفتیم با احتیاط از خانه خارج شوید و بعد برگردید یعنی از فاصله‌گذاری اجتماعی به فاصله‌گذاری هوشمند دسیدیم.  

وی ادامه داد: امروز هم که طرح تقسیم مناطق است معنایش به هیچ عنوان این نیست که در مناطق سفید دستورالعمل‌های بهداشتی نباید رعایت شود بلکه باید مراقب باشند دستاورد سفید بودن حفظ شود و مناطق زرد و قرمز هم باید دست به دست بدست هم بدهند تا به وضعیت سفید برسند.

وی افزود: در مساله ویروس کرونا اصل کار در دست مردم است چرا که اساس بر مراقبت است. مراقبت هم در قدم اول خودمان هستیم و در روزهای سخت هم باید توسط پزشک و پرستار باید مراقبت پیچیده‌تری صورت بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: