کد خبر: ۸۴۹۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
تعداد بازدید: ۴۰۹
یکی از طرح‌های پیشنهادی دولت انگلیس برای عبور از شرایط قرنطینه تقسیم‌بندی شهروندان به گروه‌های (خوشه‌های) ده نفره، متشکل از اعضای خانواده و دوستان نزدیک برای ملاقات با یکدیگر است تا به تدریج محدودیت‌ها کاسته شود. بر اساس این طرح، خانواده‌ها می‌توانند بخشی از یک خوشه (گروه) را تشکیل داده و با یکدیگر ملاقات کنند، اما آن‌ها اجازه تماس با افراد دیگر را نخواهد داشت.

طرح خوشه‌ای دولت انگلیس برای کاهش محدودیت‌های کرونایی چیست؟ / اجازه تماس تنها با افراد محدودبه گزارش خبرداغ، یکی از طرح‌های پیشنهادی دولت انگلیس برای عبور از شرایط قرنطینه تقسیم‌بندی شهروندان به گروه‌های (خوشه‌های) ده نفره، متشکل از اعضای خانواده و دوستان نزدیک برای ملاقات با یکدیگر است تا به تدریج محدودیت‌ها کاسته شود.

نشریه دیلی‌میل در گزارشی نوشت؛ بر اساس این طرح، خانواده‌ها می‌توانند بخشی از یک خوشه (گروه) را تشکیل داده و با یکدیگر ملاقات کنند، اما آن‌ها اجازه تماس با افراد دیگر را نخواهد داشت.

یک منبع دولتی در این باره گفت: اگر بتوانیم راهی برای انعطاف بدون خطر انتقال ویروس پیدا کنیم، حتما اقدام خواهیم کرد.

دولت انگلیس از ۴ فروردین گذشته برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، با اعلام وضعیت اضطراری، مقررات منع رفت و آمد را به اجرا گذاشت. بر اساس این مقررات تمام مساجد، کنیسه‌ها، کلیساها، سالن‌های ورزشی، مدارس و آرایشگاه‌ها تعطیل شدند.

دولت همچنین اختیارات ویژه‌ای را به پلیس این کشور واگذار کرده تا با متخلفین مطابق با قوانین ویژه‌ای که در این زمینه تبیین شده، برخورد کند.

انگلیس دوره اوج همه گیری کرونا را سپری می‌کند و طبق آخرین آمار منتشر شده تعداد جان‌باختگان امروز (شنبه ۶ اردیبهشت) از مرز ۲۰ هزار نفر عبور کرد.

ساندی تایمز هفته پیش گزارش داد که دولت انگلیس طرحی را برای عبور پلکانی از شرایط قرنطینه آماده کرده که بر اساس آن بخش‌های جامعه در مراحل مختلف فعال شوند.

در طرح موسوم به «چراغ قرمز» پیشنهاد شده که برای فاز اول یعنی چراغ سبز، مدارس به صورت نیمه وقت یا هر دو هفته یک بار برای دانش‌اموزان مقطع ابتدایی و سال آخر دوره متوسطه که باید در امتحانات سراسری پایان سال تحصیلی شرکت کنند بازگشایی شود.

همچنین فروشگاه‌هایی که بتوان فاصله ایمنی را در آنجا رعایت کرد فعالیت خود را از سر گرفته و وسایل نقلیه عمومی در ظرفیت کامل خود خدمات رسانی خواهند کرد.

در فاز دوم این طرح موسوم به چراغ زرد پیشنهاد شده که برای اواخر ماه «می» (خرداد) بیشتر فروشگاه‌ها و شرکت‌ها به حالت عادی بازگشته و کارکنان به محل کار خود بازگردند.

همچنین برگزاری برخی اجتماعات کوچک مجاز تلقی می‌شود، اما رستوران‌ها، کلوپ‌های شبانه و برنامه‌های پرجمعیت همچنان تا اواخر تابستان غیر مجاز خواهند بود.

بر اساس این طرح افراد بالای ۷۰ سال و آن‌هایی که به لحاظ جسمانی دارای مشکل هستند باید چند ماه دیگر تا بازگشت به زندگی عادی انتظار بکشند. دولت مطابق با فاز سوم یعنی چراغ قرمز توصیه کرده که این افراد تا ساخت واکسن کرونا شرایط قرنطینه را حفظ کنند.

فشار‌ها برای خروج از شرایط قرنطینه در انگلیس بالا گرفته است. اعضای ارشد حزب حاکم محافظه کار انگلیس به دولت هشدار داده‌اند که تداوم شرایط قرنطینه برای مهار شیوع ویروس کرونا (کووید-۱۹) اقتصاد این کشور را نابود خواهد کرد.

نخست وزیر انگلیس ضمن مخالفت با عبور شباب‌زده از شرایط قرنطینه در این کشور، نسبت به موج جدید همه‌گیری کرونا (کووید-۱۹) هشدار داده است.

«بوریس جانسون» که پس از ابتلا به کرونا همچنان دوران نقاهت را سپری می‌کند اعلام کرد که اولویت او ترمیم کشور پس از عبور از اوج همه‌گیری کرونا و بازگشت به شرایط عادی است.

وزیر امور خارجه انگلیس نیز که در غیاب نخست‌وزیر امور دولت را هدایت می‌کند اعلام کرده، تا زمانی که روند نزولی آمار مرگ‌ومیر بر اثر کرونا پایدار نشود، اوضاع تغییری نخواهد کرد.

منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: