کد خبر: ۸۴۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
تعداد بازدید: ۹۱۸
مرتضی بابایی: شاید اگر زمانی، لحظه ای به تتلو شخصیت امیر حسین بودن را می دادند امروز لات کوچه‌های خلوت فضای مجازی نمی شد. اصلا شاید او مقصر نبود...

تتلو و جنجال‌های جنسی اخیر؛ آیا این «لات مجازی» در ترکیه قابل پیگرد است؟ امروز آغاز ماه مبارک رمضان است. در روزهای نه چندان دور یادمان می آید ربنای استاد شجریان که زینت بخش سفره های افطار ما بود. یا اینکه با مرغ سحر او روز ها و شب ها با آرامشی عجیب سپری می‌شد‌ اما چه می‌شود کرد، گاهی اوقات مدیران فرتوت ترجیح می دهند یکی نباشد تا مبادا میز مدیریت را از دست بدهند.

به گزارش خبرداغ ، چند ساعت پیش جوانی با استعداد اما راه گم کرده عملا و علنا تیرخلاص را بر مرام و مسلک انسانی خود زد. او در پلتفرم استوری خود در اینستاگرام به صورت کاملا صریح درخواستی صادر نمود مبنی بر اینکه دختران ۱۵ تا ۲۰ ساله مقیم استانبول (محل اقامت خود) برای انتفاع جنسی از آن‌ها به او پیام دهند.

امیر حسین مقصود‌لو پیش از این نیز سابقه درج اتهاماتی از جمله حمل مواد مخدر و تاسیس سایت های شرطبندی را نیز در پرونده خود داشته است. حال این پرسش مطرح می‌شود که «او با چنین اتهامات سنگینی چرا توسط سفارت ایران در ترکیه به واسطه دستگاه قضایی ترکیه مورد پیگرد قانونی قرار نمی گیرد؟»

طبق قانون مجازات ترکیه هر شخصی اقدام به فحشا و ایجاد آسیب های اجتماعی کند از کشور ترکیه اخراج می‌شود (مهاجرین). همچنین در قانون مجازات ترکیه مصوب سال ۲۰۰۴ صراحتا در مواد ۱۸۵ تا ۱۹۶ این قانون نسبت به جرایم مرتبط با مواد مخدر و مجازات های آن اشاره شده است.

به طور مثال از تفاوت های این قانون با قوانین ما این است شما حتی اگر ۲ گرم مواد مخدر با خود داشته باشید حداقل به ۲ سال حبس محکوم می شوید و از این رو قوانین ترکیه در این بخش بسیار پویا و نوین است. همچنین افرادی که مواد مصرف کنند به ۲ تا ۵ سال حبس محکوم می شوند.

اگر شخصی قصد تبلیغ استعمال مواد مخدر توسط اشخاص زیر سن قانونی را داشته باشد و نیز به آن ها بفروشد حداقل به ۱۵ سال حبس و چشم دوختن به دیوار های نَمور آن محکوم می شود.  همچنین، در سال ۲۰۱۷ شخصی به کودکی ۱۰ ساله به عنف تجاوز نمود که در پی آن به ۲۰ سال حبس محکوم نمود.

افزون براین، طبق ماده ۳۳ کنوانسیون حقوق کودک ۱۹۸۹، كشورهاي طرف‌ كنوانسيون‌ تمام‌ اقدامات‌ لازم‌ از جمله‌ اقدامات‌ قانونی، اجرائی، اجتماعی، آموزشی را جهت‌ حمايت‌ از كودكان‌ در برابر استفاده‌ غيرقانونی از مواد مخدر و يا مواد محرک، همان‌گونه‌ كه‌ در معاهدات‌ بين‌المللی مربوطه‌ تعريف‌ شده‌ و جلوگيري‌ از استفاده‌ از كودكان‌ در توليد غيرقانوني‌ و قاچاق‌ اين‌ گونه‌ مواد به‌ عمل‌ خواهند آورد.

 همچنین درباره ی رابطه جنسی و سو استفاده جنسی از کودکان این کنوانسیون طبق ماده ۳۴ مقرر داشته: كشورهای طرف‌ كنوانسيون‌ متقبل‌ می شوند كه‌ از كودكان‌ در برابر تمام‌ اشكال‌ سوءاستفاده‌ها و استثمارهای جنسی حمايت‌ كنند. بدين‌منظور، كشورهای فوق‌ خصوصاً اقدامات‌ ملی، دو و چند جانبه‌ را در جهت‌ جلوگيري‌ از موارد زير به‌ عمل‌ مي‌آورند.

 الف‌) تشويق‌ يا وادار نمودن‌ كودكان‌ برای درگيری در هر گونه‌ فعاليتهای جنسی.

 ب‌) استفاده‌ استثماری از كودكان‌ در فاحشه‌گری و ساير اعمال‌ غيرقانونی جنسی

 ج‌) استفاده‌ استثماری از كودكان‌ در اعمال‌ و مطالب‌ پُرنوگرافيک.

حال به خوبی می‌توان فهم کرد آقای امیر حسین مقصودلو هم از منظر قوانین کشور ترکیه و هم در چارچوب کنوانسیون های بین المللی متهم به انواع و اقسام جرائم است که باید بررسی شود. عقده ی حقارتی که از کودکی با وی اُنس گرفته و همراه با او رشد کرده که تا امروز به چنین انسانی تبدیل شده است.

تتلو اینک مروج فساد و فحشا در سطح بین‌الملل شده است. شاید اگر زمانی، لحظه ای به تتلو، شخصیت امیر حسین بودن را می دادند امروز لات کوچه‌های خلوت فضای مجازی نمی شد. اصلا شاید او مقصر نبود...

انتخاب

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: