کد خبر: ۸۴۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
تعداد بازدید: ۲۱۱
مشاور دیوان پادشاهی عربستان سعودی در فتوایی اعلام کرد که شرکت در نماز تراویح (نماز مخصوص ایام ماه رمضان اهل تسنن) از طریق تلویزیون و اقتدا به ائمه مسجدالحرام و مسجد پیامبر یه این روش، صحیح نیست.

عربستان: اقتدا به امام جماعت از طریق تلویزیون صحیح نیستبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه سبق عربستان، «عبدالله بن محمد المطلق» مشاور دیوان پادشاهی سعودی در برنامه‌ای تحت عنوان "فتواهای رمضان" اعلام کرد که وقتی مسافت بین نمازگزار و حرم الهی یا مسجد نبوی بسیار طولانی باشد و نمازگزار از طریق تلویزیون به امام حرم اقتدا کند، ثواب جماعت برای وی محسوب نمی‌شود و افراد می‌توانند با خانواده خود نماز را بخوانند.

این مقام سعودی افزود در شرایط کنونی که برای مصالح خودمان از شرکت در نمازهای جماعت محروم هستیم با خواندن نماز در خانه اجر جماعت و رفتن به مسجد را خواهیم برد.

 

در پی شیوع گسترده کرونا، عربستان سعودی دوشنبه گذشته از ادامه ممنوعیت اقامه نمازها در مکه مکرمه و مدینه منوره در طول ماه مبارک رمضان خبر داد.

عبدالرحمن السدیس رییس کل امور حرمین شریفین (مسجد الحرام و مسجد النبی) نیز در حساب رسمی‌اش در توئیتر نوشت که حضور نیافتن نمازگزاران برای نمازهای پنج‌گانه و نماز تراویح در ایام ماه مبارک رمضان برای حفظ سلامتی زائران مطابق با توصیه‌ مقام‌های ذی‌صلاح ادامه می‌یابد.

با این حال به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی «واس»، به دنبال موافقت «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی با برگزاری نماز تراویح و خلاصه کردن آن در ۱۰ رکعت، نماز مزبور شب گذشته به عنوان اولین شب ماه رمضان برگزار شد.

عربستان سعودی ۱۹ مارس (۲۹ اسفندماه) گذشته در راستای جلوگیری از شیوع کرونا، اقامه نماز و حضور نمازگزاران در حرم شریفین را ممنوع کرد.

 

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: