کد خبر: ۸۴۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
تعداد بازدید: ۲۹۸
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اهمیت توسعه یگان پهپاد این نیرو گفت: با همکاری سازمان جهادخودکفایی و صنعت دفاعی کشور تمامی یگان‌های اطلاعات رزمی نزاجا به سامانه پهپاد مجهز می‌شوند.

افزایش ۵۰ درصدی قدرت تحرک نیروی زمینی ارتش/ تجهیز تیپ‌های اطلاعات رزمی به پهپادبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، سرتیپ علی جهانشاهی معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اهمیت تحرک‌پذیری و ارتقای توان رزمی در سطح این نیرو اظهار داشت: بر اساس منویات فرمانده معظم کل قوا و با بهره‌گیری از رهنمود‌های فرمانده کل ارتش و تدابیر هوشمندانه فرمانده نزاجا تاکنون تغییرات ساختاری قابل توجهی در راستای تحقق تحرک‌پذیری بیشتر نیرو‌های و آمادگی آن‌ها جهت پاسخگویی به تهدیدات در سطح نیرو انجام شده است.

وی افزود: در همین راستا تیپ‌ها و گردان‌های سنگین به تیپ‌ها و گردان‌های متحرک هجومی تبدیل شدند. همچنین یگان‌ها پیاده و تکاور نیز در راستای همین تغییر ساختاری به نیرو‌های واکنش سریع و نیروی مخصوص تبدیل شدند.

جهانشاهی گفت: در حوزه یگان‌های زرهی ضمن تغییرات ساختاری، به بهینه سازی و اورهال بهای بیشتری داده شد؛ امروز حدود ۹۰ درصد تانک‌ها و خودرو‌های تاکتیکی ما مورد بازسازی اساسی قرار گرفتند، بازآماد شده و پای کار هستند. پیش از این، فقط در مراکز اصلی تانک‌ها و نفربر‌های نزاجا تعمیر می‌شدند، اما امروز هر یک از یگان‌ها توانایی تعمیر نگهداری ادوات زرهی خود را دارند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش در خصوص تجهیز یگان‌های زرهی و لجستیک نیروی زمینی بیان کرد: امروز تریلر‌های بزرگ با قابلیت حمل ۲ تانک یا ۲ نفربر در مرکز شهید زرهرن طراحی و ساخته و نمونه‌های قبلی نیز بهینه شده اند و همچنین خودرو‌های کیان ۵۰۰، کیان ۶۰۰ و کیان ۷۰۰ طراحی و بهینه سازی سده و همچنین بر قابلیت تانکبر‌های ما نیز افز‌وده شده است.

جهانشاهی ادامه داد: نیروی زمینی امروز در حوزه بالگرد نیز به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دست یافته است. امروز صنایع «یاعلی» ما با هماهنگی شرکت «پنها» قادر به تولید بخش وسیعی از قطعات مورد نیاز است و در حوزه قطعه سازی و اورهال انواع بالگرد‌های به خودکفایی رسیده ایم و نیاز‌های خود را تامین می‌کنیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سطح نیروی زمینی عنوان کرد: با اقدامات ساختاری و تغییراتی که در حوزه ارتقای تجهیزات نیروی زمینی صورت گرفت، امروز شاهد افزایش ۵۰ درصدی قدرت تحرک نزاجا نسبت به گذشته هستیم.

جهانشاهی افزود: با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردیم و حتی تعدادی از خطوط تولیدی را که از کار افتاده بودند دوباره راه اندازی کرده و مطابق با نیاز عملیاتی و تغییرات ساختاری تجهیزات خود را به روز و قابل استفاده کردیم.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش همچنین درباره ارائه خدمات معیشتی به کارکنان نزاجا، گفت: هم‌اکنون حدود ۱۰ هزار منزل سازمانی در حال ساخت داریم و در فاز بعدی ساخت ۱۵ هزار منزل سازمانی را در دستور کار داریم که فاز دوم فعلا در مراحل مقدماتی و طراحی است.

جهانشاهی تصریح کرد: رزمایش‌های ما مطابق با اشراف اطلاعاتی از وضعیت تهدیدات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای هر سال در سطح تیپ، گردان، لشکر و قرارگاه برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ کننده نزاجا در پایان با بیان اینکه توسعه یگان پهپاد را در سطح نیروی زمینی مد نظر قرار داده‌ایم، گفت: در این رابطه تاکنون سامانه‌های خوبی را در سازمان جهاد خودکفایی نزاجا طراحی و تولید کرده‌ایم؛ همچنین برای تکمیل چرخه دفاعی در این حوزه قرارداد‌هایی را با صنعت دفاعی و برخی مراکز علمی صنعتی کشور منعقد کرده‌ایم که می‌توانند پاسخگوی نیاز عملیاتی ما در تیپ‌های رزمی و اطلاعاتی ما باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: