کد خبر: ۸۴۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
تعداد بازدید: ۶۶۸
سوسن طاقدیس نویسنده «قدم یازدهم» برگزیده بیست و سومین دوره کتاب سال ایران به علت عارضه قلبی درگذشت. طاقدیس شاعر و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان متولد ۱۷ بهمن ۱۳۳۸ در شیراز نویسنده ایرانی بود که خیلی ها او را با کیهان بچه ها می شناختند.

سوسن طاقدیس، خالق داستان‌های «کیهان بچه‌ها» در دهه ۶۰ درگذشتبه گزارش خبرداغ، سوسن طاقدیس نویسنده «قدم یازدهم» برگزیده بیست و سومین دوره کتاب سال ایران به علت عارضه قلبی درگذشت.

طاقدیس شاعر و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان متولد ۱۷ بهمن ۱۳۳۸ در شیراز نویسنده ایرانی بود که خیلی ها او را با کیهان بچه ها می شناختند.

او برای نگارش کتاب قدم یازدهم برگزیدهٔ بیست و سومین دورهٔ کتاب سال ایران شد.

طاقدیس پیش از این نیز به‌واسطهٔ نوشتن کتاب شما یک دماغ ندیدید، جایزه پروین اعتصامی برای بهترین کتاب کودک و نوجوان را در سال ۱۳۸۵ دریافت کرده‌بود.

ته ته ته چاه، شب و شیطان و شمشیر – مجموعه اختران،‌ مهربان‌تر از نسیم: ۹۹ قصه از زندگی امام خمینی (س)، ستاره‌ها چه کسی هستند؟، ننه قلی، ننه گلی و لحاف مخملی، زندگی حضرت نوح علیه‌السلام، و دستها از خاک روئیدند، انقلاب و لاله‌ها ، چوپان دروغ نگو و ... از جمله آثار این نویسنده است.

وی جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ در سن ۶۱ سالگی بر اثر عارضه قلبی درگذشت.
لینک کوتاه
منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: