کد خبر: ۸۴۹۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
تعداد بازدید: ۲۴۹
پس از فشارهای شبکه‌های اجتماعی، مسؤولان ریاض جسد عبدالرحیم الحویطی، فعال عربستانی را به خانواده او تحویل داده و اجازه دفن او در روستای محل تولدش را دادند. الحویطی پس از انتشار ویدیویی که در آن مخالفت خود را با کوچاندن قبیله‌اش به خاطر پروژه "نیوم" اعلام کرده بود، کشته شد. این پروژه یکی از مهم‌ترین طرح‌های محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در چارچوب چشم‌انداز ۲۰۳۰ بود.

مقامات ریاض جسد الحویطی،‌ قربانی پروژه «نیوم» را تحویل دادندپس از فشارهای شبکه‌های اجتماعی، مسؤولان ریاض جسد عبدالرحیم الحویطی، فعال عربستانی را به خانواده او تحویل داده و اجازه دفن او در روستای محل تولدش را دادند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، در حالی که پیش از این مسؤولان ریاض از تحویل جسد این فعال خودداری کرده و اجازه دفن او را نمی‌دادند، در نهایت با فشارهای شبکه‌های اجتماعی، نزدیکان الحویطی جسد او را در میان تدابیر امنیتی شدید تحویل گرفتند. در این مراسم تعدادی از اعضای خانواده الحویطی و ساکنان روستای الخریبه در منطقه تبوک در شمال غرب عربستان حضور داشتند.

الحویطی پس از انتشار ویدیویی که در آن مخالفت خود را با کوچاندن قبیله‌اش به خاطر پروژه "نیوم" اعلام کرده بود، کشته شد. این پروژه یکی از مهم‌ترین طرح‌های محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در چارچوب چشم‌انداز ۲۰۳۰ بود.

شادی ابو طقیقه، برادر عبدالرحیم گفت، پلیس منطقه تبوک شروطی را برای تحویل جسد برادرش تعیین کرده است.

ابو طقیقه پیشتر توییت کرده بود، پلیس شرط کرده عبدالرحیم در روستایش الخریبه دفن نشود و در تبوک دفن شود و این مراسم با حضور تعداد اندکی برگزار شود.

او در ادامه توییت کرد که آنها این شروط را نپذیرفتند چراکه مادر و تمامی برادران او می‌خواستند عبدالرحیم در الخریبه در کنار پدرش دفن شود.

پس از آنکه دستگاه امنیت ملی عربستان اعلام کرد که الحویطی ۱۵ آوریل جاری در روستای الخریبه در استان تبوک به قتل رسیده و او تحت تعقیب نیروهای امنیتی بود، هشتگ "جسد عبدالرحیم الحویطی کجاست" در صفحات توییتر به اشتراک گذاشته شد. دستگاه امنیتی عربستان در حالی این خبر را منتشر کرد که برخی حساب‌های کاربری عربستانی از ۱۳ آوریل خبر کشته شدن این فعال به دلیل مخالفت با تخلیه خانه‌ و روستایش برای ساخت ساختمانی مربوط به پروژه "نیوم" را منتشر کرده بودند.

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: