کد خبر: ۸۴۹۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
تعداد بازدید: ۱۸۲
مایک پمپئو روز چهارشنبه ۲۲ آوریل ۲۰۲۰ بار دیگر اعلام کرد، کشورش باور دارد چین اطلاعات مربوط به کرونا را در زمان مناسب منتشر نمی‌کند.

پمپئو: چین همچنان اطلاعات مربوط به انتشار کرونا را پنهان می‌کندمایک پمپئو روز چهارشنبه ۲۲ آوریل ۲۰۲۰ بار دیگر اعلام کرد، کشورش باور دارد چین اطلاعات مربوط به کرونا را در زمان مناسب منتشر نمی‌کند.

به گزارش خبرداغ  به نقل از سایت شبکه العربیه، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در واشنگتن گفت: «چین اطلاعات مربوط به کرونا را از سازمان جهانی بهداشت پنهان کرد.»

پامپئو افزود: «چین هنوز اطلاعات کافی درباره آغاز و انتشار کرونا در اختیار کشور‌های جهان قرار نداده است... چین از اجرای تعهدات و توافقنامه‌هایی که پیش از این امضاء کرده، سرباز می‌زند.»

او گفت که واشنگتن پس از انتشار ویروس سارس، روند اصلاح ساختار سازمان جهانی بهداشت را رهبری کرد، اما «این سازمان تاکنون در مقابله با بحران کرونا کارآمد عمل نکرده است.»

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: «ما برای حمایت جان شهروندانمان از خطر کرونا تلاش کرده و به دیگر کشور‌های جهان در این زمینه کمک می‌کنیم.»

در روز‌های گذشته اتهامات زیادی متوجه چین شده مبنی بر اینکه ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین منتشر شده است. چین همه این اتهامات را رد و وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد، هیچ دلیلی که نشان دهد کرونا از آزمایشگاهی در ووهان منتشر شده، وجود ندارد.

همزمان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز شنبه چین را تهدید کرد که اگر به شکل عمدی کرونا را منتشر کرده باشد، «تبعات احتمالی» آن را متحمل خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: