کد خبر: ۸۴۹۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳
تعداد بازدید: ۳۶۰
در لایجه بودجه سال ۱۳۹۹
مدتی است که باردیگر مساله خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به گوش می رسد در حالی این خبر نیز وجود دارد به دلیل مسایل مالی این دو باشگاه فعلا شرایط خصوصی شدن را ندارند.

دولت: استقلال و پرسپولیس سودده هستند!به گزارش خبرداغ به نقل از ورزش سه ، مدتی است که باردیگر مساله خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به گوش می رسد در حالی این خبر نیز وجود دارد به دلیل مسایل مالی این دو باشگاه فعلا شرایط خصوصی شدن را ندارند.

 یکی از مسایلی که برسر راه خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس وجود دارد بحث درآمدزایی این باشگاه ها است. در حالی که نام این دو باشگاه در ردیف بودجه شرکت های دولتی سودده آمده است اما واقعیت این است که این دوباشگاه در حال حاضر درآمدزایی و در نهایت سوددهی ندارند.

در لیست شرکت های سودده که براساس بودجه مشخص شده است نام این دو باشگاه نیز دیده می شود. براین اساس درآمد شرکت ورزشی پرسپولیس 980میلیارد و سیصد و سی و چهار میلیون ریال درآمد و 980 میلیارد و صدو چهارده میلیون ریال هزینه داشته و شرکت فرهنگی ورزشی استقلال 632 میلیارد ریال درآمد و 621 میلیارد و هشتصدمیلیون ریال هزینه داشته است. کسر درآمدها و هزینه های این دوباشگاه نشان می دهد که هر دوباشگاه از نظر قوانین حسابرسی سودده یا سر به سر تلقی شوند.

دولت: استقلال و پرسپولیس سودده هستند!

اما برای اینکه مشخص شود آیا این درآمدها و هزینه ها درست هستند باید دید که درآمدهای دو باشگاه از کدام منابع هستند؟ درآمد این دو باشگاه معمولا از دو طریق مستقیم دولتی و غیردولتی تامین می شود. در واقع این دوباشگاه الزما درآمد ندارند و یا درآمدشان ناچیز است و درآمدشان یا به طور مستقیم مانند وام از دولت و یا غیرمستقیم از طریق شرکت های وابسته به دولت است.

ضمن اینکه ترازی که از نظر عددی میان درآمد و هزینه باشگاه وجود دارد و در نهایت سودآوری اندکی را هم نشان می دهد غیرواقعی است و به بیان بهتر این سر به سر بودن درآمد و هزینه استقلال پرسپولیس سوال برانگیز است. چیزی که در این لیست درباره شرکت سهامی توسعه و نگهداری اماکن ورزشی هم به چشم می خورد؛ درآمد این شرکت هزارو دویست و چهل و نه میلیارد و چهارصد میلیون ریال و هزینه هایش هزار و دویست و چهل و هفت میلیار و سیصد و شصت میلیون ریال برآورد شده و این شرکت را سودده نشان می دهد.

این موضوع و همچنین غیرشفاف بودن درآمد این باشگاه ها اکنون چالش بزرگ برسر راه خصوصی شدن آن ها است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: