کد خبر: ۸۴۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
تعداد بازدید: ۳۷۴
طراح طرح الحاق یک تبصره به قانون انتخابات گفت: حقوقدانان شورای نگهبان روز اول متواضعانه می‌نشینند و از مجلس شورای اسلامی رای می‌گیرند و بعد جواب تلفن ما را هم نمی‌دهند.

حقوقدان‌های شورای نگهبان از مجلس رأی می‌گیرند و بعد جواب تلفن ما را هم نمی‌دهندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، محسن کوهکن‌ریزی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۳ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات طرح دو فوریتی اصلاح برخی قوانین مربوط به انتخابات کشور گفت: طبیعی است که موافق باید پاسخ مخالفان را بدهند، آقای امیرآبادی مصلحت‌اندیشی را مطرح کردند، من پیشنهاد می‌کنم اگر در این شرایط شما طرحی برای رونق اقتصادی و بحث کرونا دارید ما آن را به صورت سه فوریت مطرح می‌کنیم. نباید بحث‌های حاشیه‌ای مطرح کنیم. آقای ابطحی گفتند من جزء مخالفان این طرح هستم، خیر اینطور نیست بنده در دفاع از شورای نگهبان جز موافقان این طرح هستم و معتقدم بیش از ۳ دهه این طرح با تأخیر مطرح شده است، در دنیا، حاکمیت هزینه انتخابات را به نوعی تقسیم و بخشی از آن را پنهان می‌کند اما قوانین ما به گونه‌ای است که تمام هزینه انتخابات را شورای نگهبان می‌دهد.

وی ادامه داد: در دوره هفتم مجلس انتخابات بلاروس در حال برگزاری بود و آمریکایی‌ها آن را تحریم کرده بودند و برای رئیس وقت یعنی حدادعادل به منظور نظارت بر انتخابات نامه نوشتند و ایشان من را معرفی کردند و در آنجا اگر در حوزه انتخابیه‌ای یک کاندیدا می‌خواستند، فقط دو کاندیدا شرکت کرده بود یعنی ساز و کار حزبی کمک می‌کند که تعداد محدودی وارد شوند؛ آنهایی که صلاحیت ندارند پیش از ثبت‌نام اعلام می‌شود که ثبت‌نام نکنید اما در نظام جمهوری اسلامی احزاب نداریم و حاکمیت هم قبل از ثبت‌نام ورود نمی‌کند.

نماینده مردم لنجان در مجلس دهم افزود: موضوعی هم به نام تکلیف شرعی داریم و در حوزه‌ای که به یک کاندیدا نیاز داریم ۶ نفر ثبت نام می‌کنند و تمام بار بررسی و هزینه موضوعی هم به نام تکلیف شرعی داریم و در حوزه‌ای که به یک کاندیدا نیاز داریم، شش نفر ثبت نام می‌کنند و تمام بار بررسی و هزینه آن را شورای نگهبان باید بدهد.

وی ادامه داد: آیا شورای نگهبان علم غیب دارد؟ جناب آقای کدخدایی اگر با دقت نگاه می‌کردید این طرح از شما حمایت می‌کند، مجلس برای منتخبانش قانون دارد، رئیس و هیأت رئیسه را برای یکسال انتخاب می‌کند و آئین‌نامه می‌گوید اگر تخلف کنند، استیضاح می‌کنیم اما برای حقوقدان‌های شورای نگهبان چیزی نداریم!  آنها روز اول متواضعانه می‌نشینند و از مجلس شورای اسلامی رأی می‌گیرند و بعد جواب تلفن ما را هم نمی‌دهند! شما جواب تلفن بدهید و محکم بایستید و بگویید تخلف دارید و مطابق مدرک صلاحیت ندارید.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: اگر آقایان متوسل به این و آن می‌شوند برای این است که شأن  نماینده نیست به آنها وقت بدهید. آقای قاضی‌پور که در صداقتش شک نداریم بگوید شورای نگهبان چه‌طور با او برخورد کرده است. شما در مقام داوری هستید. چرا در مورد یک طرح دوفوریتی موضع‌گیری می‌کنید؟ نظر شورای نگهبان برای ما حرف آخر است، ولی اما باید این قداست را به اظهارنظر تک‌تک اعضاء برگردانیم؟ آقای کدخدایی اگر مصاحبه و اظهارنظری کرد من نماینده نباید پاسخ دهم کسانی که رای آورده‌اند از چه چیزی می‌ترسید که حرف نمی‌زنید، می‌ترسید دوباره رد شوید؟ خب رد شوید از چه چیزی می‌ترسید؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: