کد خبر: ۸۴۹۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
تعداد بازدید: ۲۱۱
یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز مردم می‌گویند تعداد زیادی از نمایندگان مجلس دهم رد صلاحیت شدند پس این مجلس قانونی نیست و نمی‌تواند اظهارنظر کند.

لارگانی: الحاق یک تبصره به قانون انتخابات به معنی تضعیف شورای نگهبان نیستبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، سید ناصر موسوی لارگانی در جلسه علنی امروز (شورای محترم نگهبان رکن رکین و اصیل انقلاب است و باید بیش از پیش تقویت شود، این طرح برای تقویت این شورا است.

نماینده مردم فلاورجان تاکید کرد: بحثی که همکاران در الحاق این تبصره دارند، این است که گزارش‌های بی‌اساس و بی‌پایه سندیت ندارد؛ چراکه ممکن است فردی با حب و بغض گزارشاتی را در مورد کاندیدای ریاست جمهوری، مجلس و خبرگان بدهد. اینجا این طرح می‌گوید برای اینکه شورای نگهبان که جزء ارکان اساسی نظام است مورد هجمه و تهمت قرار نگیرد، فرصت دفاع به اشخاص نمی‌دهد.

وی ادامه داد: امروز گفته می‌شود بر اساس گزاراشات مبهم و بی‌اساس فلانی را رد کردند، این تبصره می‌گوید به فردی که درباره‌اش گزارش بدون سند و مدرک ارائه شده است حق دفاع داده شود و برود در دادگاه صالحه شکایت کند و این به معنی تضعیف شورای نگهبان نیست. 

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: الحاق یک تبصره به قانون انتخابات به معنی کم کردن وظایف شورای نگهبان است، وظایف این شورا در قانون اساسی آمده و نظارت استصوابی جزء وظایف این شوراست. این تبصره می‌گوید افرادی که به دلایل واهی رد صلاحیت شدند، بتوانند از خودشان دفاع کنند. 

وی یادآور شد: امروز مردم می‌گویند تعداد زیادی از نمایندگان مجلس دهم رد صلاحیت شدند پس این مجلس قانونی نیست و نمی‌تواند اظهارنظر کند و نظارتش قابل قبول نیست. نباید بحث را یک جوری عنوان کنیم که شورای نگهبان را تضعیف کند. نمایندگان با این امر که ذره‌ای از قدرت و برنامه‌های شورای نگهبان کم شود موافق نیستند.

این عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: یک عده‌ای چون نماینده جواب سوالش را نداده است یا امضایی را نکرده است، علیه‌اش گزاراش تهیه می‌کنند.

وی در پایان تاکید کرد: الحاق یک تبصره معنی کاهش مسئولیت و محدودیت شورای نگهبان نیست و هدف این است که افرادی که با گزارش‌های واهی رد صلاحیت شدند، فرصت دفاع داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: