کد خبر: ۸۴۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹
تعداد بازدید: ۱۷۱
استاد روابط بین الملل با انتقاد از تحریم‌ها، آن‌ها را بیانگر امیال مغرضانه پمپئو علیه ایران دانست و گفت: تحریم دارویی ایران بیانگر بیوتروریسم است. ایران باید از طریق پرونده‌ای در دادگاه بین‌المللی جزایی پمپئو را به جرم جنایت علیه بشریت متهم کن

تحریم‌ها با امیال شرورانه و رفتار مغرضانه پمپئو هماهنگ است/ تحریم دارویی ایران به منزله بیوتروریسم است/ پمپئو باید به جرم جنایت علیه بشریت متهم شودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، جان تیرمن مدیر اجرایی و پژوهشی مرکز مطالعات بین‌المللی دانشگاه ام‌آی‌تی آمریکا است.  وی در حوزه روابط بین‌الملل، پناهندگان و مسائل حوزه خلیج فارس، تروریسم و حقوق بشر، جنگ و مناقشات بین‌المللی تحقیق، بررسی و تدریس کرده است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درباره تحریم‌ها در شرایط شیوع کرونا مطرح کرده است.

تحریم‌ها با امیال شرورانه و رفتار مغرضانه پمپئو نسبت به ایران هماهنگ است

جان تیرمن در ابتدا در مورد تحریم‌ها علیه ایران گفت: تحریم علیه ایران واقعاً ظالمانه است اما ایالات متحده همچنان در طول بحران کرونا ویروس به تحریم‌ها ادامه میدهد و آن‌ها را تشدید می‌کند. تحریم‌ها با امیال شرورانه و رفتار مغرضانه پمپئو نسبت به ایران هماهنگ است. سیاست آمریکا بیانگر غرض‌های پمپئو نسبت به ایران بوده و ابزاری برای انتقام‌جویی پمپئو شده است.

تحریم‌ها معادل جنایت جنگی است

وی در ادامه افزود: تحریم‌ها منجر به هزاران قتل و مرگ در ایران خواهد شد که این خود معادل یک جنایت جنگی است و مانند تلفات در کشتار جنگی است. تحریم ها به تنهایی مانند جنگ است.

هیچ توجیهی برای تحریم‌هادر روزهای مقابله با ویروس کرونا وجود ندارد

جان تیرمن گفت: جهان و سازمان‌های بین‌المللی باید با تحریم‌‌ها مقابله کنند در واقع هیچ توجیهی برای تحریم‌های تحت‌الشعاع واشنگتن در شرایط فعلی و مقابله با ویروس کرونا در این روزها وجود ندارد.

سلامت مردم ایران قربانی خشم جمهوری‌خواهان از اوباما شده است

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مردم ایران در این شرایط قربانی شده‌اند؛ قربانی خشم جمهوری‌خواهان از اوباما و تلاش برای پیروزی بر اوباما شده‌اند‌. سلامت مردم ایران قربانی شده است. در حالیکه سلامتی حقی از مردم ایران است که از آن‌ها در شرایط تحریم گرفته شده است.

مدیر اجرایی و پژوهشی مرکز مطالعات بین‌المللی دانشگاه ام‌آی‌تی آمریکا در ادامه افزود: تحریم علیه کشور درگیر با کرونا در چنین شرایطی قطعا باید هر چه سریع‌تر پایان یابد‌. ترامپ باید این موضوع را بپذیرد.

تحریم دارویی ایران بیانگر بیوتروریسم است

ایران باید از طریق پرونده‌ای در دادگاه بین‌المللی جزایی پمپئو را به جرم جنایت علیه بشریت متهم کند

جان تیرمن خاطرنشان کرد: عدم دسترسی ایران به دارو  و تجهیزات پزشکی و تحریم دارویی به بیوتروریسم مربوط می‌شود. ایران باید پرونده‌ای را در دادگاه بین‌المللی جزایی تشکیل دهد تا پمپئو را به جرم جنایت علیه بشریت متهم کند، پمپئو باید پاسخ جنایات خود را بدهد. پمپئو عامل مرگ ایرانیان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: