کد خبر: ۸۴۹۰۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱
تعداد بازدید: ۵۵۰
برای آگاهی مردم مسکو پیش از آغاز سفر درون شهری، محل زندگی مبتلایان به کرونا و میزان خطر ابتلا به این بیماری در ساختمان‌ها و محله‌های مسکو بر روی نقشه ماهواره‌ای منتشر شده است و اطلاعات در این باره به لحظه بروز می‌شود.

محل سکونت بیماران کرونایی در روسیه روی نقشه اینترنتی قرار گرفتبه گزارش خبرداغ ، این صفحه که به مانند مکان یاب گوشی تلفن همراه عمل می‌کند و در سایت موچ روسیه قرار گرفته است به استفاده کنندگان از آن نشان می‌دهد که در ساختمانی که حضور دارند یا ساختمان یا فضای عمومی که قصد مراجعه به آن را در قسمت دیگری از شهر دارند، فرد کرونایی شناسایی شده است یا خیر.

این سامانه اطلاع رسانی پس از آن راه اندازی شد که ولادیمیر پوتین از مسئولان این کشور خواست اخبار مربوط به کرونا را بدون سانسور منتشر کنند تا مردم به دلیل ناآگاهی به این ویروس خطرناک مبتلا نشوند.

به طور مثال در تصویر بالا دیده می‌شود که در یکی از برج‌های مسکو دو نفر به کرونا مبتلا شده اند و کمی آن طرفتر و در فاصله ۵۰۰ متری برج، در یک آپارتمان دو نفر دیگر به این ویروس مبتلا هستند.

گفتنی است، اقدامات روسیه از سه هفته پیش در این کشور به شدت در حال اجرا شدن است و کرملین ارتش را هم برای اجرای سخت‌تر مقررات منع رفت و آمد به میدان دعوت کرده است و مردم در طرح خود انزوایی خانگی قرار دارند و دوربین‌های کنترل ترافیک به جای ثبت تخلفات رانندگی، خودرو‌هایی که پیشتر اجازه تردد نگرفته اند را به صورت اتوماتیک جریمه می‌کنند.

اکثر مشاغل در مسکو تعطیل یا به حالت نیمه تعطیل درآمده است و افراد از خانه باید کار کنند، با این وجود رسانه‌های غربی همچنان از روسیه انتقاد می‌کنند و معتقدند که اخبار درستی از کرونا در پهناورترین کشور جهان منتشر نمی‌شود و آمار مبتلایان به مراتب بیشتر از اطلاعاتی است که دولت منتشر می‌کند.

تدابیر روس‌ها در برخی از مراکز البته به درستی اجرا نمی‌شود چرا که بعضا در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود که در زمان بازگشایی یک فروشگاه قدیمی، انبوهی از مردم به آن حمله ور می‌شوند که نشانگر نادیده گرفتن فاصله ایمنی برای مبتلا نشدن به کرونا است.

چند روز پیش نیز یکی از ایستگاه‌های مترو مسکو، به دلیل کندی عملکرد پلیس برای کنترل مجوز تردد افراد با ازدحام جمعیت مواجه شد که صدای متخصصان را درآورد چرا که آن‌ها معتقدند این بحران‌های موقت، تلاش ۲۰ روزه دولت روسیه برای مهار کرونا و جدا کردن مردم از یکدیگر را حداقل در پایتخت از بین می‌برد.

بسیاری از رسانه‌های غربگرا در روسیه نیز به انتقاد گسترده از دولت این کشور به دلیل سختگیری به مردم برای عبور و مرور روی آورده اند و معتقدند که اقدامات دولت نه تنها باعث بیکار شدن خیلی‌ها شده است بلکه آزادی‌های فردی را هدف گرفته چرا که به بدون اجازه شهردای مسکو و دریافت مجوز الکترونیکی، مردم پایتخت روسیه اجازه خارج شدن از منازل خود را ندارند ضمن اینکه در این مجوز‌ها باید پیشتر به شهرداری اطلاعاتی مبنی بر زمان سفر درون شهری، آدرس مبدا و مقصد، پلاک وسیله شخصی مورد استفاده را داد افرادی هم که قصد استفاده از وسایل عمومی همچون اتوبوس و مترو را دارند تنها می‌توانند با کارت‌های چند سفره که امکان رهگیری به دولت می‌دهد، از خدمات شهرداری استفاده کنند.

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه امروز اعلام کرد که هفته آینده این کشور به اوج شیوع ویروس کرونا می‌رسد بنابراین تا چند روز آینده همچنان روند ابتلا به این ویروس در روسیه بالا خواهد رفت.

وی ادامه داد: باید ببینیم در روز‌های آینده چه اتفاقی در میزان مبتلایان رخ خواهد داد، تا سه هفته دیگر همه چیز در حالت قرنطینه باقی خواهد ماند، اما تدابیر سختری در راه است و از همه می‌خواهیم برای مقابله با کرونا به دولت در اجرای مقررات جدید کمک کنند.

پسکوف وضعیت شیوع کرونا در روسیه طی چند روز آینده را اضطراری توصیف کرد و گفت: ما نیاز به تشدید تدابیر کنترلی و تلاش بیشتر داریم و ولادیمیر پوتین روزانه وقت زیادی صرف بررسی شیوع کرونا و خواندن گزارش متخصصان در این باره می‌کند.

صبح امروز نیز رئیس جمهوری روسیه در پیامی به مناسبت تبریک عید پاک مسیحیان، به مردم روسیه اطمینان داد که دولت از کرونا جلوتر است و همه چیز تحت کنترل قرار دارد.

براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی تاکنون تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا در جهان به بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده است و حدود ۱۵۰ هزار نفر نیز جان خود را در همین رابطه از دست داده اند.

در روسیه تعداد مبتلایان تا امروز نزدیک به ۴۳ هزار نفر است ضمن اینکه ۳۶۱ تن نیز جان خود را از دست داده و بیش از سه هزار نفر هم درمان شده اند.

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: