کد خبر: ۸۴۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
تعداد بازدید: ۳۹۱
دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات با بیان اینکه احتمال آلوده بودن شیرینی و شکلات بسته بندی به ویروس کرونا وجود ندارد، ‌ اظهار کرد: بخش اعظمی از ماشین‌آلات تولید شیرینی و شکلات بسته بندی اتوماتیک است و در محیط سرپوشیده تولید می‌شود.

احتمال آلوده بودن شیرینی و شکلات بسته بندی به کرونا وجود ندارد / کاهش ۳۰ درصدی تولیدبه گزارش خبرداغ، جمشید مغازه‌ای، با بیان اینکه احتمال آلوده بودن شیرینی و شکلات بسته بندی به ویروس کرونا وجود ندارد، ‌ اظهار کرد: بخش اعظمی از ماشین‌آلات تولید شیرینی و شکلات بسته بندی اتوماتیک است و در محیط سرپوشیده تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه کارخانجات تولیدی بعد از ۱۶ فروردین با رعایت نکات بهداشتی، ‌کنترل و ضدعفونی کارخانجات و اتخاذ تمهیدات لازم شروع به فعالیت کردند، از کاهش تقاضای شیرینی و شکلات خبر داد.

به گفته دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات کارخانجات این بخش ظرفیت تولیدشان را ۳۰ درصد کاهش دادند که علت این کاهش علاوه بر کاهش مصرف، ‌ تحت تاثیر تعطیلی واحدها در نوروز و رعایت شرایط شیوع ویروس کرونا هم بوده است.

شیوع ویروس کرونا و کم شدن رفت‌وآمدها برای پیشگیری در ماه پایانی سال که عمدتا روزهای پررونقی برای کسب وکارهای خرد و کارگران فصلی است، باعث شده فعالان تجاری، اصناف مختلف و کارگران دچار آسیب‌های جدی شوند؛ به‌طوری‌که براساس گزارش دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صمت در روزهای پایانی سال گذشته بخش‌های مختلف اقتصادی بین ۳۵ تا ۱۰۰ درصد کاهش تقاضا داشتند و بیشترین آسیب هم مربوط به خدمات گردشگری و باشگاه‌های ورزشی بوده که تقاضای آن‌ها در اسفند ماه به صفر رسیده بود. همچنین بر اساس این گزارش در اسفند ماه تقاضای آجیل و خشکبار و شیرینی و شکلات به ترتیب ۸۰ و ۷۰ درصد کمتر شده بود.
لینک کوتاه
منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: