کد خبر: ۸۴۸۹۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
تعداد بازدید: ۵۰۴
سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش گفت: شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) یک هفته بعد از آغاز کار به اولین شبکه داخلی مورد استفاده، تبدیل شد. شرفی افزود: ۱۵ میلیون دانش‌آموز داریم که تا امروز ۹ میلیون به شبکه پیوستند.

آموزش و پرورش: تا کنون ۹.۵ میلیون دانش آموز عضو «شاد» شده‌اندبه گزارش خبرداغ ، صبح امروز، مهدی شرفی ضمن تشریح اقدامات آموزش و پرورش در تولید اپلیکیشن شاد و کاربردهای آن با اشاره به آغاز آموزش‌های آنلاین درپی تعطیلی مدارس بعد از شیوع کرونا گفت: ما در پی راهکاری بودیم تا در ایام تعطیلی مدارس، اتصال میان معلم و دانش‌آموز حفظ شود و تکالیف از آن طریق به دانش‌آموزان داده شود.

شرفی ادامه داد: اگر چه معلمان ما خودجوش شروع به آموزش از طریق فضای مجازی کردند اما باتوجه به اینکه نیاز بود محتوای درسی به طور کامل و تحت نظارت مدرسه و معلم به دانش‌آموزان منتقل شود نیاز به فضایی داشتیم تا همه دانش‌آموزان در آن عضو شوند و استفاده کنند که در نهایت به اپلیکیشن شاد رسیدیم که اختصاصی آموزش و پرورش است.

وی درباره برخی ویژگی‌های اپلیکیشن شاد گفت: این روزها نسخه تحت وب و IOS این اپلیکیشن هم منتشر شده است. ما به فکر برنامه‌ای بودیم که کاملا مستقل، اقتصادی و امن باشد و چیزی جز درس و دانش‌آموز در آن وجود نداشته باشد. تا امروز ۹.۵ میلیون عضو گرفتیم که ۷.۵ میلیون نفر از آن‌ها دانش‌آموز هستند. ما در یک هفته بعد از آغاز کار، تبدیل به اولین شبکه داخلی مورد استفاده در کشور، از نظر آمار کاربران، شدیم. بعد از اندروید، گوشی‌های IOS بیشترین استفاده کنندگان این برنامه هستند.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش درباره مصرف اینترنت مورد نیاز برای اتصال به برنامه شاد گفت: با دستور ستاد ملی کرونا قرار است اینترنت مورد استفاده رایگان باشد که زیرساخت‌های این کار باید فراهم شود.

وی درباره دانش‌آموزانی که امکان دسترسی به دستگاه‌های الکترونیکی و اینترنت را ندارند، گفت: برای این کار هم تدابیری اندیشیده شده است مثلا راهبران آموزشی ما بسته‌های آموزشی را برای دانش‌آموزان مناطق محروم و عشایری آماده می‌کنند و به دست آن‌ها می‌رسانند. صداوسیما نیز از ابتدا در تداوم امر آموزش در کنار ما حضور داشته است.

شرفی درباره نحوه ثبت‌نام اتباع خارجی در این شبکه آموزشی گفت: ۱۵ میلیون دانش‌آموز داریم که تا امروز ۹ میلیون به شبکه پیوستند. اتباع خارجی هم همچون سایر دانش‌آموزان ثبت‌نام می‌کنند. آن‌ها با همان کدی که در سامانه سناد استفاده می‌شود و در مدارس ثبت‌نام می‌کنند می‌توانند در اپلیکیشن شاد ثبت‌نام کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با حضور در برنامه «صبح بخیر ایران» در شبکه یک سیما، درباره ادامه کار این شبکه بعد از اپیدمی کرونا گفت: اپلیکیشن شاد پلتفرمی است که به تدریج ابزارهای دیگری به آن اضافه می‌شود و از این به بعد، بعد از پایان بحران کرونا، به عنوان یک ابزار کمک آموزشی در همه تعطیلات اجباری مانند آلودگی هوا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اسرا
United States
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
0
0
برنامه شاد من نصب نمیشه
اسرا
United States
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
0
0
برنامه شاد من نصب نمیشه
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: