کد خبر: ۸۴۸۸۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳
تعداد بازدید: ۱۸۹
در جلسه اصلی کمیسیون سیاسی-دفاعی به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی، پیشنهاد وزارت کشور درخصوص اصلاح آیین‌نامه نظارت بر مسافرت‌های خارجی دستگاه‌های اجرایی، بررسی و با تأیید نهایی از سوی اعضا، در دستورکار هیئت وزیران قرار گرفت.

پیشنهاد اصلاح آیین‌نامه نظارت بر مسافرت‌های خارجی دستگاه‌های اجرایی، در دستورکار هیئت وزیرانبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، استانداران در قلمرو مأموریت خویش به عنوان نماینده عالی دولت، مسئولیت اجرای سیاست های عمومی کشور را بر عهده دارند و می توانند با ارتباط با استان های کشورهای همجوار، مسائل مورد نظر در قلمرو استان خویش را مطرح سازند.

هم‌چنین، در مواقع مهم، ضروری است که استانداران مناطق مرزی بتوانند جهت تسریع در امور به کشورهای هم‌مرز و همسایه مسافرت کنند که این مهم به دلیل مراحل پیش‌بینی شده در آیین‌نامه نظارت بر مسافرت های خارجی دستگاه های اجرایی، موجب اتلاف وقت و ایجاد خلل در انجام وظایف محوله می شود.

لذا با توجه به اینکه اصلاح آیین‌نامه موصوف به منظور تسهیل تعامل استانداران با کشورهای همجوار ضروری است وزارت کشور پیشنهاد الحاق یک تبصره به ماده دو این آیین‌نامه را به دولت ارسال نمود.

در این پیشنهاد آمده «مسافرت استانداران مرزی و معاونان آنها به استان های مجاور استان تحت مدیریت آنان از کشورهای همسایه با تشخیص و موافقت وزیر کشور انجام خواهد شد.»

افزون بر این، با توجه به اینکه همراهان استانداران به جز معاونان آنها در زمره افرادی هستند که انجام مأموریت آنان منوط به اخذ مجوز از هیئت نظارت است لذا وزارت فوق به انضمام پیشنهاد مورد اشاره، درخواست صدور مجوزی کلی برای یک دوره زمانی در خصوص مورد اخیر برای این وزارت از سوی هیئت نظارت را نیز ارائه کرد.

پیشنهاد مورد اشاره پس از طی مراحل بررسی، در جلسه اصلی کمیسیون سیاسی-دفاعی هیئت دولت، مطرح و فقط در خصوص استانداران و معاونان استانداران مشمول استثنای قانون مربوط، تصویب شد که با هماهنگی وزارت امور خارجه (براساس متن پیشنهادی) با تشخیص و موافقت وزیر کشور باشد.

لازم به ذکر است، این پیشنهاد برای تصمیم‌گیری نهایی در دستورکار جلسه هیئت وزیران قرار گرفت.

 به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» ،گفتنی است،‌ جلسه اصلی کمیسیون سیاسی-دفاعی به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و با حضور سید محمود علوی، وزیر اطلاعات،‌ حسن عدل تهرانی، دبیر کمیسیون و دیگر نمایندگان وزارت‌خانه های دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امور خارجه و کشور، نیروی انتظامی و معاونت حقوقی رئیس جمهور روز چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۸ به میزبانی دفتر هیئت دولت نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: