کد خبر: ۸۴۸۸۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
تعداد بازدید: ۲۹۵
علم‌الهدی در مراسم امضای تفاهم‌نامه با بسیج حقوقدانان تاکید کرد؛
تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشگاه قوه قضائیه و بسیج حقوقدانان به امضا رسید.

استفاده از ظرفیت حقوقدانان بسیجی برای پیشبرد ماموریت‌های علمی قوه‌ قضاییهبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علم الهدی رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه در این دیدار با بیان اینکه بسیج بهترین مجموعه مردمی است که می تواند یاری رسان دستگاه قضا باشد، گفت: بنا داریم در تمام زمینه های مطرح شده در تفاهم نامه، همکاری را با بسیج حقوقدانان داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بسیج حقوقدانان و پژوهشگاه قوه قضائیه بیشترین قرابت و همکاری را از جهات تخصصی و حقوقی دارند، اظهار کرد: با توجه به نیازی که قوه قضائیه برای استفاده از ظرفیت های بیرون از دستگا قضا دارد، حقوقدانان بسیجی بهترین ظرفیت برای پیشبرد هر چه بهتر فعالیت ها به شمار می روند؛ چرا که هم پای کار انقلاب و نظام هستند و هم در حوزه حقوقی تخصص لازم را دارند.

علم الهدی افزود: امیدواریم بتوانیم کمک شایانی به مجموعه بسیج حقوقدانان داشته باشیم و همه در راستای یک هدف واحد که همانا تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و امام راحل (ره) است، حرکت کنیم.

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه گفت: بسیج بزرگترین شبکه مردمی کشور و بزرگترین سازمان مردم نهاد در کشور است و این سازمان مردمی می تواند در تحقق ماموریت های قوه قضائیه که همان ماموریت های نظام و انقلاب است کمک ویژه ای داشته باشد. به خصوص بسیج حقوقدانان با ظرفیت های ویژه ای که دارد می تواند به قوه قضائیه در زمینه پیشبرد برنامه ها کمک کند.

وی تصریح کرد: ما به عنوان بازوی علمی قوه قضائیه بنا داریم از ظرفیت های بیرون از دستگاه قضا بهترین استفاده را در جهت پیشبرد اهداف این قوه داشته باشیم و بسیج حقوقدانان در این مسیر می تواند یاری رسان ما باشد.

علم الهدی در پایان عنوان کرد: قوه قضائیه الگو می تواند کشور اسلامی الگو را ایجاد کند. بنا به فرمایش امام راحل اگر قوه قضائیه درست عمل کند می توان امید داشت که کشور راه درستی در پیش بگیرد اما اگر قوه قضائیه راه درستی نداشته باشد، کشور دچار مشکل می شود؛ بنابراین با همکاری مجموعه هایی مانند بسیج حقوقدانان می توان به این مهم دست یافت.

بهرامیان رئیس بسیج حقوقدانان کشور در جلسه انعقاد تفاهم نامه با پژوهشگاه قوه قضائیه گفت: این یک اتفاق مهم برای مجموعه قضایی کشور و سازمان بسیج است که بتوانیم در حوزه مسائل حقوقی ارتباط مستمر و تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مبنای بسیج حقوقدانان و چراغ راه این مجموعه اولویت هایی است که رهبر معظم انقلاب مطرح کرده اند. از سوی دیگر نیز تحولاتی که مد نظر ریاست دستگاه قضا هست نیز برای ما به عنوان الگو در دستور کار قرار دارد.

رئیس بسیج حقوقدانان کشور با بیان اینکه از انجام این تفاهم نامه و همکاری دوجانبه خوشحال هستیم و این اتفاق می تواند منشاء خیر و برکت برای هر ۲ مجموعه مهم کشور باشد، عنوان کرد: بستر فعلی بسیج حقوقدانان مبتنی بر انجمن های تخصصی مسئله محور، می تواند هم راستا با ماموریت های پژوهشگاه قوه قضائیه باشد و امیدواریم این همکاری به بهترین شکل ممکن ادامه پیدا کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: