کد خبر: ۸۴۸۸۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
تعداد بازدید: ۱۵۵
امیر سرتیپ نعمتی از پایش آنلاین و ۲۴ ساعته مناطق مرزی و مسدودسازی مناطق گلوگاهی خبر داد.

ایجاد مکانیسم جدید جهت پایش آنلاین مرزها/ مسدودسازی مناطق مرزی که احتمال عبور غیرمجاز وجود داردبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، امیر سرتیپ «نوذر نعمتی» جانشین فرمانده نیروی زمینی جانشین فرمانده نیروی زمینی با اشاره به آمادگی نزاجا در دفاع از خطوط مرزی و حدود و ثغور کشور اظهار داشت: نیرو‌های ما اکنون در سرحدات از غرب تا جنوب و شمال شرق حضور دارند و با توجه به رصد لحظه‌ای و پیش‌بینی تهدیدات احتمالی به اجرای مأموریت‌های ابلاغی می‌پردازند.

وی افزود: هم‌اکنون در تمامی یگان‌های ما در مرز‌های غرب، جنوب غرب و شمال شرق پایش ۲۴ ساعته به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و کلیه مراحل رصد و پایش مرز‌ها توسط سلسله‌مراتب و رده‌های مختلف فرماندهی قابل مشاهده است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به توان قابل توجه نیروی زمینی در حفاظت از مرز‌های کشور، گفت: امروز در حوزه رصد و پایش مرز‌ها به سطحی از توانمندی رسیده‌ایم که قادر هستیم از هر فاصله‌ای پایگاه‌های مختلف مرزی را رصد کنیم.

وی در خصوص بهره‌گیری از مکانیسم‌های جدید در ایجاد امنیت و مقابله با تهدیدات مرزی، گفت: هم‌اکنون از سامانه‌های پهپاد، بالن‌ها و دوربین‌های پیشرفته در این حوزه استفاده می‌کنیم و به فراخور نیاز در پایش مرز‌ها از تجهیزات الکترونیکی بهره می‌بریم.

امیر سرتیپ نعمتی تصریح کرد: مرز‌هایی که نیروی زمینی ارتش در آن مستقر است، به‌صورت آنلاین و ۲۴ ساعته رصد می‌شود، همچنان که پایش فیزیکی مرز‌ها نیز همچون گذشته صورت می‌گیرد و در رده‌های مختلف در سطح پایگاه‌ها، یگان‌ها و گردان‌ها برنامه‌هایی از قبیل گشت‌زنی و کمین‌ها همچنان جهت ارتقای ضریب امنیت مناطق مرزی انجام می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون مشکل خاصی در برقراری امنیت در مرز‌های جمهوری اسلامی نداریم و مرز‌های ما در شرایط خوب امکاناتی و زیستی قرار دارند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: البته در گذرگاه‌ها و مناطق گلوگاهی نیز که در آن احتمال عبور و مرور غیرمجاز وجود دارد از طریق اقدامات مهندسی رزمی کار مسدودسازی انجام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: