کد خبر: ۸۴۸۷۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
تعداد بازدید: ۳۷۸
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رئیس دیوان محاسبات کشور توضیح دهد بدون حضور کمیسیون برنامه و بودجه چگونه گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ را تدوین کرده است.

جلال میرزایی: عادل آذر بگوید چرا گزارش تفریغ بودجه را به هیات رئیسه و کمیسیون برنامه نداد/ روحانی با کسانی که به دیوان محاسبات اطلاعات غلط دادند، برخود کندبه گزارش خبرداغ ، جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره گزارش دیوان محاسبات کشور و اظهارنظرهای سیاسی از سوی برخی جریان‌های سیاسی پیرامون این گزارش به جای راستی‌آزمایی آن، گفت: چنین رویکردی تازگی ندارد، معمولا مسائلی که جنبه حقوقی و قضائی دارد سیاسی می‌کنیم تا به نتیجه خاصی منتهی نشود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هنگامی که شما حقوقی و قضائی با مسئله‌ای برخورد می‌کنید، فصل‌الخطابش قانون است و موضوع خاتمه پیدا ‌می‌کند، اما در کشور ما نمی‌خواهیم این روند طی شود و دوست داریم همیشه چیزی وجود داشته باشد تا برایش هزینه کنیم و فکر باقی مسائل را نمی‌کنیم.

وی با تاکید بر این‌که انتظار می‌رفت در تدوین و تهیه گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ دقت‌‌های لازم انجام شود، عنوان کرد: ما که می‌دانیم جامعه چه شرایطی دارد و وضعیت چگونه است، نباید کاری کنیم که افکار عمومی دچار تنش و پر‌سش‌های جدی شود.

میرزایی خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات کشور توضیح دهد که چگونه بدون حضور کمیسیون‌های مربوطه مجلس و سازمان‌ها و نهادهای ذی ربط گزارش را تهیه کرده است‌.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گزارشی که رئیس دیوان محاسبات کشور در صحن کشور ارائه کرد، مربوط به سال ۹۷ است و بانک مرکزی اعلام کرد در سال ۹۸ بسیاری از این ابهامات برطرف و اصلاح شده است، بنابراین باید دیوان محاسبات کشور مکاتباتی که در این زمینه با بانک مرکزی و سایر سازمان‌های دولتی داشته را ارائه دهد.

وی ادامه داد: دیوان محاسبات باید گزارش دهد چه اقداماتی انجام داده است و چرا گذاشته کار به اینجا بکشد!

میرزایی با اشاره به این‌که حتما گزارش نباید در صحن قرائت می‌شد تا به مراجع قضایی برود، گفت: مهم است توضیح داده شود قبل از این مرحله دیوان محسابات چه کاری انجام داده است؟ چرا پیش از این گزارشی در این زمینه به هیات رئیسه و کمیسیون برنامه و بودجه نداده است؛ تا این‌ها تحقیقات لازم را انجام دهند.

وی افزود: رئیس دیوان محاسبات کشور زمانی اعلام کرد ما به سمت نظارت عملیاتی خواهیم رفت، امروز ایشان توضیح دهند در این زمینه چه کار کردند؟ آیا کمیسیون برنامه و بودجه مجلس را در جریان موضوع گزارشی که در صحن قرائت شد، گذاشتند؟

نماینده مردم ایلام با اشاره به این‌که کمیسیون مربوط به بحث بودجه، کمیسیون برنامه و بودجه است، عنوان کرد: آقای عادل آذر توضیح دهند چه اقدامی انجام دادند و آیا گزارشی در اختیار کمیسیون برنامه و بودجه قرار دادند، اگر اینطور بوده این کمیسیون چه کاری انجام داده است ؟

وی با تاکید بر این‌که نیاز است آقای عادل آذر و سایر مسئولان ذی صلاح توضیحاتی در خصوص تفریغ بودجه سال ۹۷ ارائه دهند، گفت: آقای همتی توضیحاتی دادند اما نیاز است توضیحات بیشتری برای افکار عمومی داده شود تا پرسش‌های به وجود آمده پاسخ داده شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید در همین مجلس دهم کمیسیون برنامه و بودجه به موضوع گزارش دیوان محاسبات کشور در خصوص تفریغ بودجه سال ۹۷ ورود کند و در همین مقطع یک ماهه همه چیز مشخص شود در اینصورت راه سیاسی‌کاری و سوءاستفاده در مجلس آینده بسته می‌شود.

وی درباره اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر این‌که عده‌ای اطلاعات نادرست به دیوان محاسبات کشور داده‌اند، گفت: اطلاعات نادرست را چه کسانی به دیوان محاسبات کشور داده‌اند؟ دستگاه‌های اجرایی دیگر؛ آقای روحانی باید با مجموعه دستگاه‌های اجرایی که اطلاعات غلط و ناقص دادند و یا اینکه اصلا با دیوان محاسبات کشور همکاری نکردند، برخورد کند.

میرزایی تاکید کرد: انتظاری که در این شرایط از آقای رئیس‌جمهور می‌رود این است که به همان نسبت که دغدغه دارند اطلاعات درست به دیوان محاسبات داده نشده، باید با دستگاه‌هایی که اطلاعات ناقص دادند و همکاری نکردند هم برخورد کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: