کد خبر: ۸۴۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
تعداد بازدید: ۲۲۱
با گذشت افزون بر یک هفته از لغو قرنطینه ووهان و آزادی تردد و رفت و آمد در این شهر مرکزی چین، بسیاری از زوج‌های ساکن این شهر که مراسم ازدواجشان به دلیل قرنطینه شهر نا تمام مانده بود برای ثبت رسمی پیوندشان، به دفاتر ثبت ازدواج هجوم برده‌اند.

هجوم جوانان ووهان به دفاتر ثبت ازدواجبه گزارش خبرداغ ،  قرنطینه کامل ووهان کانون شیوع ویروس کرونا در مرکز چین بعد از ۷۶ روز، ۲۰ فروردین امسال لغو شد و از آن تاریخ ورود و خروج از این شهر ۱۱ میلیون نفری آزاد شده و مردم به شرط داشتن «کد سبز» می توانند در شهر تردد کنند.

در حالی که عروسی ها و جشن های مختلف به ویژه جشن تولد به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان لغو شده است اما جوانان ووهانی برای ثبت ازدواج خود به دفاتر ثبت ازدواج هجوم برده اند.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹ در چین، شهر ووهان مرکز استان هوبی چین از روز ۲۳ ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی قرنطینه و هر گونه تردد درون شهری و همچنین ورود و خرج از این شهر ممنوع شد از آن زمان تا کنون همه مراسم های دسته جمعی لغو شده بود که اکنون با عادی شدن شرایط، فضا برای برگزاری مراسم های ازدواج فراهم شده است.

پیش از این نیز اخباری در رسانه های چین در مورد هجوم مردم به آرایشگاه های شهر ووهان منتشر شده بود.

بازگشایی بازار میوه و سبزیجات ووهان

از سوی دیگر گزارش ها حاکی است که بازارهای میوه و سبزیجات ووهان در حال بازگشایی هستند، این بازارها که نقش مهمی در تامین نیازهای روزانه مردم ووهان دارند بعد از حدود سه ماه تعطیلی کم کم در حال بازگشایی هستند.

با این حال مقامات چین اعلام کرده اند بازار حیوانات زنده که پیش از این به عنوان یکی از کانون های احتمالی شیوع ویروس کرونا معرفی شده بودند باز نخواهند شد و فروشندگان اجازه فروش چنین حیواناتی را نخواهند داشت.

چین از جمله اولین کشورهایی بود که خیلی زود پس از شیوع کرونا جدید با تصویب قانونی، تجارت و مصرف حیوانات وحشی را که بعضا با حیوانات اهلی و غیروحشی در یک بازار نگهداری می شوند، ممنوع کرد و این گونه بازارها را تعطیل کرد.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا صبح امروز پنجشنبه در سراسر جهان به دو میلیون و ۸۳ هزار تن رسیده است آمار جان باختگان هم ۱۳۴ هزار و ۶۱۵ تن گزارش شده است در حالی که ۵۱۰ هزار نفر هم بهبود یافته‌اند.

تا کنون در چین ۸۲ هزار و ۳۴۱ تن به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد سه هزار و ۳۴۲ تن فوت شده اند شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا امروز در ووهان چین هم به ۵۰ هزار و ۸ نفر رسیده که ۲ هزار و ۵۷۹ تن فوت شده و ۴۷ هزار و ۲۸۳ نفر بهبود یافته‌اند.

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: