کد خبر: ۸۴۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
تعداد بازدید: ۲۴۷
پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: به اعتقاد من پرسپولیس و استقلال برای رهایی از این وضعیت باید هرچه سریعتر به بخش خصوصی واگذار شوند.

شاهرودی: پرسپولیس قهرمان نشود؟ امکان نداردبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرورزشی: در حالی که در روز‌های ابتدایی سال جدید وزارت ورزش برای باشگاه استقلال مدیرعامل تعیین کرد دیگر تیم این وزارتخانه یعنی پرسپولیس همچنان تحت نظارت مهدی رسول پناه با عنوان سرپرستی اداره می‌شود! پس از استعفای محمدحسن انصاری فرد و رفتن محمدنبی به فدراسیون فوتبال، باشگاه پرسپولیس با حضور مهدی رسول پناه، مهرداد هاشمی و علی رغبتی اعضای اعضای هیئت مدیره این باشگاه اداره می‌شود.

روز‌هایی حساس در آستانه شروع دوباره لیگ و در حالی که پرسپولیس از بخت زیادی برای کسب چهارمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر برخوردار است. روز‌هایی که باشگاه با مشکلات عدیده مالی مواجه شده و با وجود شکایت‌های خارجی‌ها در فیفا، هر آن ممکن است پنجره نقل و انتقالاتی اش بسته شود. رضا شاهرودی، بازیکن اسبق تیم پرسپولیس درباره اوضاع و احوال این روز‌های پرسپولیس چه در بخش مدیریتی و چه در ارتباط با تیم فوتبالش حرف زد.

آقای شاهرودی! اوضاع مدیریتی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

متاسفانه چند سالی است که هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به دلیل بروز مشکلات مالی پرونده‌های زیادی در فیفا پیدا کرده‌اند. در همین میان مشکل دیگری گریبان این دو باشگاه را گرفته که آن هم بی‌ثباتی در فاز مدیریت است. البته من کاری به باشگاه استقلال ندارم و راجع به باشگاه پرسپولیس حرف می‌زنم.

بیشتر توضیح می‌دهید؟

بله! هر مدیری که می‌آید نمی‌داند با این همه بدهی باید چه کار کند. نفرات قبلی هم که جای او بودند تفاوتی با نفر جدید نداشتند. به اعتقاد من باشگاه پرسپولیس و حتی استقلال برای رهایی از این وضعیت باید هرچه سریعتر به بخش خصوصی واگذار شود. مادامی که این اتفاق نیفتد نه تنها مشکلات حل نمی‌شوند بلکه کوهی از مشکلات جدید روی مشکلات قبلی انبار خواهد شد آن وقت است که این تیم در روز‌های حساس با بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی و یا کسر امتیاز مواجه می‌شود.

اگر همین حالا با وزیر ورزش رودررو شوید، اولین درخواست تان درباره پرسپولیس چه خواهد بود؟

اینکه ترتیبی بدهند باشگاه هرچه زودتر به بخش خصوصی واگذار شود. البته الان اوضاع کشور به خاطر کرونا خیلی روبه راه نیست، ولی به هر حال معتقدم باشگاه باید به دست کسانی سپرده شود که خودشان از جنس فوتبال به ویژه تیم پرسپولیس بوده باشند یا لااقل یک مدیر کاملاً ورزشی بالای سر پرسپولیس قرار بگیرد. چون دغدغه‌های بازیکنان و مربیان را می‌دانند و خیلی راحت‌تر کار می‌کنند.

شنیده می‌شود برخی تیم‌ها وارد فاز یارگیری یا تمدید قرارداد‌های بازیکنانشان شده اند. فکر می‌کنید پرسپولیس در این زمینه چه شرایطی داشته باشد؟

ما که در حال حاضر مدیرعامل نداریم! امیدوارم حداقل تکلیف مدیرعامل و هیئت مدیره در همین روز‌ها روشن شود. اگر اوضاع به همین منوال پیش برود باز هم با بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی مواجه می‌شویم. یادمان نرفته دو سال پیش این تیم با ۱۳ بازیکن کار بزرگی کرد و راهی فینال آسیا شد، اما همیشه اینگونه نیست! گاهی برعکس آن اتفاق می‌افتد و ممکن است پرسپولیس با میلیون‌ها هوادار لطمه شدیدی ببیند.

از اینکه برای برخی بازیکنان پرسپولیس پیشنهاد خارجی آمده خبر دارید؟

بله! وقتی می‌گوییم باید یک مدیر فوتبالی آشنا با بالا و پایین ورزش کنار تیم باشد کنار باشگاه باشد به همین خاطر است. یادم می‌آید زمانی که می‌خواستم برای بازی در ترکیه به این کشور بروم آن‌ها یک هتل نسبتا خوب را برای اقامت من در نظر گرفته بودند، ولی وقتی به آنجا رسیدیم آقای عابدینی مدیرعامل پرسپولیس که همراهم نبود به من گفت از آن‌ها بخواه هتلت را عوض کنند.

من هم بلافاصله این را گفتم و یک هتل خیلی بهتر برای من در نظر گرفته شد. شاید این مسایل خیلی به چشم نیاید، ولی همین نکات ریز در برخورد‌های بعدی با بازیکن ایرانی تاثیر مثبتی می‌گذارد. احترام و کلاس بازیکن را حفظ می‌کند. الان که بحث ترانسفر شده، بازیکنی که خودش نمی‌داند چه مسائلی برایش بهتر است، باید مدیری بالای سرش باشد که با آن مشورت کند، ولی متاسفانه فعلا کسی در باشگاه نیست که حکم مدیر عامل داشته باشد.

نظر شما درباره ادامه مسابقات لیگ چیست؟

حقیقتاً دل ما هم برای فوتبال تنگ شده است. امیدواریم همه در صحت و سلامت کامل این روز‌ها را پشت سر بگذارند و رقابت‌ها دوباره از سر گرفته شود. البته اگر قرار است مسابقات همین جا تمام شود قطعاً پرسپولیس باید قهرمان شود، چون ۱۰ امتیاز با تیم دوم اختلاف دارد و سه سال متوالی است که قهرمان لیگ برتر است. تیم‌هایی هم که می‌گویند این روش درست نیست باید بپذیرند ما باید این فرهنگ را در فوتبالمان بیاوریم که وقتی تیمی ۳ فصل پشت سر هم همه جام‌ها را درو می‌کند باید به احترامش کف بزنند و حالا که وضعیت مسابقات به این شکل است باید پرسپولیس را قهرمان اعلام کنند.

اما برخی رقبا معتقدند با ادامه دادن مسابقات ممکن است پرسپولیس قهرمان نشود؟

اصلاً چنین چیزی امکان ندارد پرسپولیس ۱۰ امتیاز با تیم بعدی اختلاف دارد. علاوه بر آن، همه مسابقات دشوارش را پشت سر گذاشته و چند هفته بازی آسان پیش‌رویش است.

در دنیای فوتبال خیلی از سلبریتی‌ها در اروپا و نقاط دیگر برای درمان بیماران کرونایی و یا آن‌هایی که در وضعیت معیشتی بدی هستند دست به جیب شده و پول خرج می‌کنند. چرا این موضوع بین ورزشکاران و خصوصاً فوتبالیست‌های ما کمتر نمود داشته است؟

البته ما هم نفراتی را داشتیم که کمک کرده باشند، اما باز هم من از این طریق از آن‌هایی که دستشان به دهانشان می‌رسد خواهش می‌کنم تا جایی که ممکن است حداقل در شهرشان به دیگران کمک کنند. قطعاً همه می‌دانیم از هر دستی بدهیم از همان دست می‌گیریم. مشکل جدی برای کل کشور به وجود آمده و حالا وقت کمک کردن مردم به یکدیگر است. چه بهتر که فوتبالیست‌هایی که اوضاع بهتری دارند در این روز‌ها همنوعان شان را فراموش نکنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: