کد خبر: ۸۴۸۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
تعداد بازدید: ۱۷۵
دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل تاکید کرد: شیوع ویروس کرونا مناسبات جهانی و تبادلات منطقه ای را تحت‌الشعاع قرار داده و تعامل سازنده بین کشورهای همجوار و منطقه در بهبود شرایط بسیار موثر است.

امیرعبداللهیان: شیوع کرونا مناسبات جهانی و تبادلات منطقه‌ای را تحت‌الشعاع قرار داده استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، دریا اورس، سفیر ترکیه در جمهوری اسلامی ایران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی، دینی و فرهنگی دو کشور بر اهمیت مناسبات دوستانه فی مابین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در حوزه های مختلف تاکید کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی از تقویت هر چه بیشتر همکاری ها با ترکیه استقبال می‌کند.

وی در ادامه روابط موجود تهران و آنکارا را در مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی ممتاز خواند.

امیرعبداللهیان با اشاره به بحران فراگیر کرونا ویروس افزود: شیوع ویروس کرونا مناسبات جهانی و تبادلات منطقه ای را تحت‌الشعاع قرار داده و تعامل سازنده بین کشورهای همجوار و منطقه در بهبود شرایط بسیار موثر است.

وی خاطرنشان کرد: پزشکان و کادر درمانی ایرانی آمادگی لازم برای ارائه تجربیات خود در خصوص تقابل با بیماری کرونا را دارند و همکاری مشترک در تقابل با این بیماری پر اهمیت است.

در ادامه این دیدار دریا اورس سفیر ترکیه با ابراز خرسندی از گسترش مراودات میان دو کشور بیان داشت: مراودات دولتی، پارلمانی و مردم ترکیه و ایران طی سالیان متمادی و بر حسب حسن همجواری, فرهنگی, دینی و تاریخی به پیش رفته است.

وی تحکیم تعاملات فی مابین در شرایط بحران فراروی جهانی و منطقه‌ای در مبارزه با کرونا ویروس را حائز اهمیت خواند و تبادل تجربیات کادر درمانی ایران و ترکیه را بسیار مهم دانست.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که هر چه سریعتر آقای دکتر لاریجانی به سلامت و فعالیت قبل از ابتلا به ویروس کرونا برگردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: