به گزارش خبرداغ به نقل از روز چهارشنبه مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، رضوان حکیم زاده با اشاره به تلاش معلمانی که داوطلب ضبط برنامههای ویدئویی برای پخش از شبکه آموزش و شبکه دو سیما شدند، اظهار کرد: به دلیل محدودیت رفتوآمد در ایام شیوع کرونا تنها در محدوده شهر تهران و شهرستانهای استان تهران فراخوان دادیم و به همین دلیل نتوانستیم از حضور معلمانی که از سایر شهرها داوطلب شرکت در تدریس تلویزیونی شدند، استفاده کنیم.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانشآموزان مناطق محروم و دورافتاده امکان دسترسی به آموزشهای مجازی را ندارند، خاطرنشان کرد: برای مناطق مرزی و عشایری دستورالعملی تهیه شده است که در آن تقسیمبندیهایی صورت گرفته تا آموزش برخی از دانش آموزان که دسترسی به تلویزیون و یا اینترنت ندارند، از طریق راهبران آموزشی انجام گیرد.
وی افزود: در این خصوص برای ضبط برنامههای آموزشی از ظرفیت رادیو و صداوسیما استفاده و بستههای آموزشی تهیه شده است تا جریان آموزش در آن مناطق تداوم پیدا کند.
حکیم زاده خاطرنشان کرد: دانش آموزان برای حضور در مدرسه و بودن با دوستانشان دلتنگی میکنند چراکه تعطیلات طولانی شده است و این موضوع باعث شده تا به ارزشها و اهمیت مدرسه پی ببرند.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه با شروع کلاسهای مجازی، دانش آموزان به محض ورود به شبکه از دلتنگیهایشان گفتهاند، اظهار کرد: دانش آموزان به دلیل رابطه عاطفی که با معلمان و همکلاسیهای خود دارند، از هفته دوم تعطیلات مدارس احساس دلتنگی داشتهاند و پس از این دوران حتماً قدر ارتباطات را بیشتر خواهیم دانست.
وی در پاسخ به این پرسش که بازگشایی مدارس چه زمانی خواهد بود، گفت: وزارت آموزش و پرورش تابع تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا است و برای همه ما از جمله ستاد، آنچه اولویت دارد، سلامت دانش آموزان است.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در این شرایط دو اصل را در نظر دارد، اظهار کرد: اول اینکه در هر شرایطی متناسب با آن از طریق آموزش مجازی، آموزش از رسانه ملی و یا راهبران آموزشی و...آموزش را تداوم بخشیم.
حکیم زاده در ادامه اضافه کرد: اصل دوم اطمینان به خانوادهها است که شرایط طوری فراهم شود که کمبودهای آموزشی و تحصیلی فرزندان آنان برای سال آینده جبران شود. معلمان و مدیران در این زمینه نقش بسیار مهمی دارند و خانوادهها با همکاری خود خواهند توانست شرایطی فراهم کنند تا دانش آموزان از این برنامهها بهتر استفاده کنند.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: کرونا تهدیدی بود که برای آموزش و پرورش فرصت شد و پس از بازگشایی مدارس آموزش مجازی فرصت خوبی است که حتماً بهعنوان یادگیری مکمل و یک بستر خوب برای نوآوریهای آموزشی از آن استفاده خواهیم کرد.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: از خانوادهها میخواهم در این مسیر بهعنوان شریک اصلی آموزش و پرورش با ما همکاری کنند تا شرایط بهتری برای آموزش دانش آموزان فراهم کنیم.
ایرنا