کد خبر: ۸۴۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
تعداد بازدید: ۴۹۴
فرمانده کل سپاه، گفت: سامانه مستعان به صورت هوشمندانه عمل می‌کند و برای غربالگری‌های عمومی بسیار کاربردی است، چرا که سطوح آلوده و انسان‌های آلوده را تشخیص می‌دهد.

سامانه مستعان تا شعاع ۱۰۰ متری نقاط آلوده را شناسایی می‌کندبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، آیین رونمایی از سامانه هوشمند تشخیص لحظه‌ای ویروس کرونا با نام «مستعان» صبح امروز (چهارشنبه) با حضور سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، سرتیپ غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار سرتیپ دوم احمد عبداللهی معاون سلامت ، آموزش پزشکی و پدافند زیستی سپاه و سردار جلالی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.

سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در این مراسم، گفت: آن چه که ملاحظه می‌فرمایید، یک پدیده‌ علمی و منحصر به فرد است که توسط بخشی از بسیجیان دانشمند و با اخلاص توسعه پیدا کرد.

وی ادامه داد: اساس کار این دستگاه به این صورت است که با استفاده از میدان مغناطیسی و ویروس دوقطبی که در این دستگاه تعبیه شده است، در شعاع ۱۰۰ متری اطراف خود هر نقطه‌ای که آلوده باشد را شناسایی می‌کند.

سلامی در ادامه ابراز داشت: این دستگاه به صورت هوشمندانه عمل می‌کند و برای غربالگری‌های عمومی بسیار کاربردی است، چراکه سطوح آلوده و انسان‌های آلوده را تشخیص می‌دهد، همچنین با تشخیص نقاط غیرآلوده و آلوده به ضدعفونی هوشمند کمک می‌کند.

وی در پایان گفت: این یک پدیده علمی است که دقت و صحت عمل آن تا ۸۰ درصد برای انواع ویروس‌ها چه کرونا و غیرکرونا آزمایش و تایید شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: