کد خبر: ۸۴۸۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۵
تعداد بازدید: ۲۳۳
یک رسانه آمریکایی به نقل از مقامات کاخ سفید مدعی شد که با وجود صدور حکم دادگاهی در لوکزامبورگ برای رفع توقیف دارایی‌های بانک مرکزی ایران به ارزش ۱.۶ میلیارد دلار، دولت آمریکا تضمین‌هایی برای عدم انتقال این پول به ایران دریافت کرده است.

مقامات آمریکایی: تضمین گرفته‌ایم که پولی از لوکزامبورگ به ایران منتقل نشودبه گزارش خبرداغ ، پایگاه خبری «واشنگتن فری بیکن» روز سه‌شنبه در گزارشی به نقل از تنی چند از مقامات آمریکایی مدعی شد که دولت آمریکا تضمین‌هایی دریافت کرده است که دارایی‌های بانک مرکزی ایران در لوکزامبورگ که اخیراً با حکم دادگاهی در این کشور رفع توقیف شد، به ایران منتقل نشود.

این مقامات آمریکایی که «واشنگتن فری بیکن» در گزارش خود از آنها نام نبرده اما اعلام کرده است که آنها در وزارت امور خارجه این کشور مشغول به فعالیت هستند، مدعی شده‌اند که بر اساس تضمین‌هایی که دولت آمریکا اخیراً دریافت کرده، دارایی‌های ایران در لوکزامبورگ همچنان مسدود خواهد ماند. البته در این گزارش هیچ اشاره‌ای به این مسئله نشده است که تضمین‌ها دقیقاً از جانب چه مرجعی در لوکزامبورگ یا اتحادیه اروپا به دولت آمریکا داده شده است.

 

مقامات وزارت امور خارجه آمریکا پیش از این نیز اعلام کرده بودند که برای جلوگیری از انتقال مبلغ 1.6 میلیارد دلاری از لوکزامبورگ به ایران تلاش خواهند کرد.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در این خصوص به واشنگتن فری بیکن گفت: «تصمیم دادگاه منطقه‌ای لوکزامبورگ یک تصمیم نهایی نیست و قابل فرجام‌خواهی است.»

هفته گذشته عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که با رصد هوشمندانه تلاش‌های ایالات متحده آمریکا و پیش دستی در انجام اقدامات حقوقی و همچنین در نتیجه پیگیری های قضایی در کشور لوکزامبورگ، در ابتدای سال جدید دو پیروزی مهم برای کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران حاصل شد.

وی درباره این موفقیت جدید بانک مرکزی گفت: «وجوهی به مبلغ 1.6 میلیارد دلار متعلق به بانک مرکزی نزد کلیراستریم لوکزامبورگ که از تاریخ 1394.10.25 در توقیف بود رفع توقیف شد و سپس با صدور دستور موقت از شعبه دیگری از دادگاه های کشور یاد شده از انتقال همان وجوه به آمریکا و توزیع میان مدعیان دروغین انتساب حادثه یازده سپتامبر به ایران پیشگیری شد.»

 

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: