کد خبر: ۸۴۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
تعداد بازدید: ۲۵۲
مهاجم ایرانی عملکرد خوبی در ریوآوه داشته و اسپورتینگ در ژانویه هم به سراغ خرید او رفت، اما در حال حاضر روند مذاکرات به خاطر شیوع ویروس کرونا به زمان دیگری موکول شده است.

سنگ‌اندازی در مسیر انتقال طارمی به اسپورتینگبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرورزشی ، روزنامه رکورد پرتغال که یکی از معروف‌ترین روزنامه‌های ورزشی این کشور است، جلد شماره گذشته خود را به مهدی طارمی مهاجم ملی‌پوش کشورمان اختصاص داد و با پوشش کامل صفحه دوم روزنامه خود به طارمی جزئیاتی مفصل در مورد علاقه دو باشگاه بزرگ پرتغال به این مهاجم به اطلاع خوانند‌گان خود رساند.

طبق ادعای این روزنامه باشگاه اسپورتینگ به شدت دنبال طارمی است و حتی یک بار هم برای خرید او اقدام کرده و به بن‌بست خورده است و حالا منتظر تمام شدن کرونا برای از سرگیری مذاکرات است.

این در حالی است که بنفیکا هم به‌صورت غیررسمی در تلاش برای جذب مهاجم سابق پرسپولیس است. با این شرایط به نظر می‌رسد انتقال طارمی به یکی از باشگاه‌های بزرگ پرتغال در فصل آینده دور از ذهن نباشد.

در حالی که تهیه این روزنامه از داخل کشور کاری بسیار سخت بود، توانستیم با کمک دوست خوب‌مان پدرام حسن‌زاده از هامبورگ آلمان این مطلب را تهیه و ترجمه کنیم تا در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم. ضمن تشکر از این دوست، مطلب روزنامه رکورد را در ادامه می‌خوانید:

حتی با وجود کاهش ۴۰ درصدی دستمزد بازیکنان و کادر فنی باشگاه اسپورتینگ، شیر‌ها هنوز مایل هستند طارمی را به خدمت بگیرند و اگر شرایط بازار نقل و انتقالات دوباره شکلی عادی به خود بگیرد، با پیشنهادی جدید به سراغ ریوآوه خواهند آمد. مهاجم ایرانی عملکرد خوبی در ریوآوه داشته و اسپورتینگ در ژانویه هم به سراغ خرید او رفت، اما در حال حاضر روند مذاکرات به خاطر شیوع ویروس کرونا به زمان دیگری موکول شده است.

نگرانی اصلی مدیران باشگاه اسپورتینگ نگه داشتن بالانس مالی باشگاه است. آن‌ها مجبور شدند برای این منظور دستمزد‌ها را کاهش دهند و به همین خاطر در حال حاضر نمی‌توانند در مورد آینده باشگاه اظهارنظر قطعی کنند.

با این وجود و همان‌طور که رکورد قبلاً گزارش کرده بود، اولویت‌های نقل و انتقالات این باشگاه هنوز سر جای خود قرار دارد و در صدر لیست اولویت‌های این باشگاه، خرید یک مهاجم دیده می‌شود و به همین خاطر توجه آن‌ها به مهدی طارمی بیشتر به چشم می‌آید.

در ژانویه، ریوآوه کار را برای خرید طارمی خیلی سخت کرد. آن‌ها که مالکیت ۶۰ درصد حق انتقال طارمی را در دست دارند، می‌خواستند نیمی از این مقدار یعنی ۳۰ درصد را در ازای ۵/۳ میلیون یورو به باشگاه اسپورتینگ واگذار کنند. ۴۰ درصد دیگر حق انتقال طارمی در دست خود این بازیکن است.

رکورد متوجه شده در آن زمان مدیرعامل اسپورتینگ به طور مستقیم با مدیرعامل ریوآوه صحبت کرده تا روند مذاکرات را از بن‌بست در بیاورد، اما مدیر ورزشی اسپورتینگ نظر مساعدی روی درخواست‌های ریوآوه نداشت و به همین خاطر مذاکرات متوقف شد.

شروع دوباره روند مذاکرات اول به روند شیوع کرونا و بعد به قیمت درخواستی ریوآوه بستگی دارد. نکته مشخص این است که طارمی علاقه‌مند است به اسپورتینگ برود و شیر‌ها در حال بررسی شرایط هستند تا پیشنهادی جدید به ریوآوه بدهند.

تأیید علاقه اسپورتینگ توسط مدیربرنامه‌های طارمی

نام طارمی مدتی است اطراف باشگاه اسپورتینگ شنیده می‌شود. با توجه به اطلاعات خبرنگار ما، در ۳۱ ژانویه، آخرین روز نقل و انتقالات زمستانی، اسپورتینگ تلاش کرد طارمی را به خدمت بگیرد تا جای خالی لوئیز فیلیپه، مهاجم مصدوم این باشگاه پر شود، اما باشگاه ریوآوه پیشنهاد قیمت بسیار بالایی برای مهاجم خود داد: ۳/۵ میلیون یورو برای ۳۰ درصد از مالکیت طارمی.

رکورد به تازگی گفت‌وگویی با علیرضا نیکومنش مدیربرنامه‌های مهاجم ۲۷ ساله داشته است و او تأیید کرد اسپورتینگ برای خرید طارمی تلاش کرده است.

او با اینکه در آینده در مورد باشگاه بعدی طارمی صحبت خواهد کرد، گفت: «بله علاقه‌هایی از سوی باشگاه اسپورتینگ ابراز شد، اما همان‌طور که می‌دانید مهدی با ریوآوه قرارداد دارد و آن‌ها هم در تصمیم‌گیری برای آینده او سهم دارند.»

فعالیت‌های غیررسمی بنفیکا

بعد از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات زمستانی، مذاکرات بین اسپورتینگ و ریوآوه ادامه پیدا نکرد و با توجه به شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا نیز امکان مذاکره وجود ندارد. با این وجود اسپورتینگ نه تنها آماده فرصتی است تا مذاکرات را از سر بگیرد بلکه به شدت فعالیت‌های تیم‌های دیگر در بازار نقل و انتقالات را زیر نظر دارد.

به خصوص که ممکن است بنفیکا نیز برای جذب احتمالی طارمی دست به کار شود. با توجه به اطلاعاتی که روزنامه رکورد در اختیار دارد، بنفیکا به‌طور غیررسمی و بدون اینکه توجهات را به خودش جلب کند، در خفا صحبت‌هایی با بازیکن داشته است.

اسپورتینگ با مطلع شدن از این موضوع، اما هنوز وارد رقابت با بنفیکا نشده، اما دست از تلاش برای جذب طارمی برنخواهد داشت. چراکه این باشگاه معتقد است قیمت طارمی در حال حاضر خیلی کمتر از قیمت واقعی این مهاجم است.

آمار و ارقام

۱۱؛ تعداد گل‌های طارمی در ۲۷ بازی در پیراهن ریوآوه و در حالی که فصل هنوز تمام نشده است. مهاجم ایرانی توانسته مقابل پورتو در لیگ و بنفیکا در جام‌حذفی گلزنی کند و در دیدار مقابل اسپورتینگ در ورزشگاه آلوالاده کابوس سباستین کواتس، مدافع باشگاه اسپورتینگ بود.

۲۰۲۱؛ زمان به پایان رسیدن قرارداد طارمی با ریوآوه. مهاجم ۲۷ ساله تابستان گذشته از الغرافه قطر به ریوآوه آمده و قراردادی دو ساله بست. طارمی تا قبل از سال ۲۰۱۷ در ایران و کشور خودش بازی می‌کرد.

سنگ‌اندازی در مسیر انتقال طارمی به اسپورتینگ

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: