کد خبر: ۸۴۸۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
تعداد بازدید: ۴۰۶
مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: طی ۲۴ ساعته روز گذشته بیش از یک میلیون و ۹۱ هزار تردد بین استانی در کل کشور اتفاق افتاده است که هشت درصد نسبت به ۲۴ ساعت قبل از آن افزایش داشته، البته این آمار همچنان نسبت به روز مشابه سال گذشته ۳۳ درصد کمتر بوده است.

مرکز مدیریت راه‌های کشور: بیش از یک میلیون و ۹۱ هزار تردد بین استانی طی ۲۴ ساعته روز گذشتهبه گزراش خبرداغ ، علی‌اکبر آشوری اظهار کرد: طی ۲۴ ساعته روز گذشته بیش از یک میلیون و ۹۱ هزار تردد بین استانی در کل کشور اتفاق افتاده است که هشت درصد نسبت به ۲۴ ساعت قبل از آن افزایش داشته، البته این آمار همچنان نسبت به روز مشابه سال گذشته ۳۳ درصد کمتر بوده است.

وی افزود: همه استان‌های مورد مطالعه پرتردد در روز گذشته با افزایش مسافرت‌های بین استانی مواجه بوده‌اند؛ به گونه‌ای که به عنوان مثال مجموع ورود و خروج انواع وسایل نقلیه از استان تهران در روز گذشته ۳۳۰ هزار و ۱۰۹ وسیله نقلیه بوده است که نسبت به روز قبل چهار درصد افزایش یافته اما نسبت به روز مشابه سال گذشته ۳۷ درصد کمتر بوده است.

آشوری ادامه داد: در این میان تردد وسایل نقلیه مختلف و مجموع ورود و خروج آن‌ها از استان‌های اصفهان، مرکزی و خراسان رضوی بیشتر از دیگر استان‌های مورد مطالعه رشد داشته و افزایش ۱۵ درصدی را نسبت به روز قبل تجربه کردند، چراکه به عنوان مثال در ۲۴ ساعته دیروز مجموع ورود و خروج از این استان‌ها به ترتیب بیش از ۹۵ هزار، بیش از ۱۶۲ هزار و بیش از ۲۹ هزار وسیله نقلیه بوده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف از استان مازندران در این بازه زمانی ۵۰ هزار و ۳۹۵ خودرو بوده است که هشت درصد نسبت به روز قبلش افزایش یافته و ۴۸ درصد نسبت به روز مشابه سال گذشته کاهش را تجربه کرده است. همچنین این آمار برای استان گیلان ۳۵ هزار و ۶۲۷ وسیله نقلیه بوده که پنج درصد رشد را نسبت به روز قبل از این بررسی نشان می‌دهد و ۵۰ درصد نسبت به روز مشابه سال گذشته کاهش داشته است. همچنین ترددها و مجموع ورود و خروج از استان قم ۱۲ درصد بیشتر از ۲۳ فروردین‌ماه بوده است که البته در مقایسه با روز مشابه سال گذشته کاهش ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد.

وی اعلام کرد: براساس آمارهای ثبت شده از ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف تردد بین استانی کل کشور از هشتم فروردین‌ امسال یعنی از آغاز اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تاکنون ۱۲ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۵۹۳ وسیله نقلیه بوده که نسبت به یک سال قبل ۶۲ درصد و نسبت به دو سال قبل ۶۳ درصد کاهش داشته است و همین آمار برای استان‌های مذکور مورد مطالعه روند کاهشی را نشان می‌دهد.

گفتنی است؛ از روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا، رفع محدودیت ترددهای بین شهری در استان‌ها را تصمیم‌گیری کرد.

ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: