کد خبر: ۸۴۷۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
تعداد بازدید: ۲۴۷
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه با تشتت در تصمیم‌‌‌‌گیری امکان مهار کرونا نیست تصمیمات ستاد مقابله با کرونا را لازم‌الاجرا دانست و گفت: اصل بر سلامت دانش‌آموزان و دانشجویان است که هیچ چیز نباید آن را تحت الشعاع قرار دهد.

تصمیمات ستاد ملی کرونا در کشور فصل‌الخطاب باشد/ هیچ مسأله‌ای نباید سلامت دانش‌آموزان و دانشجویان را تحت‌الشعاع قرار دهدبه گزارش خبرداغ ، میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو ایلنا، درباره ضرورت اعمال تعطیلی برای مهار کرونا، گفت: نظرات تمام کارشناسان در حوزه‌های مختلف به ستاد ملی منتقل می‌شود و آنها نیز با در نظر گرفتن نظر کارشناسان تصمیم‌های لازم را می‌گیرند. از طرفی با توجه به اینکه این موضوع به امنیت جانی و سلامت خانواده‌ها بستگی دارد نمی‌شود که هر کسی نظر جداگانه بدهد بنابراین باید تصمیمات ستاد ملی کرونا در کشور فصل‌الخطاب باشد.

وی تاکید کرد: سازمان‌ها و اداراتی که تعطیلات آنها اخلالی در وضعیت اقتصادی کشور و مسائل سلامت جامعه ایجاد می‌کنند؛ مثل مراکز ورزشی و استخرها تعطیلی آن‌ها لازم است، اما برخی از ادارات و اصناف  نیاز است که با مدیریت شرایط بازگشایی شوند اما دستگاه‌های مربوطه باتوجه به اختیاراتی که به آنها داده شده است، فضا را مدیریت کرده و با رعایت پروتکل‌ها بخشی‌های ضروری جامع می‌توانند بازگشایی شوند، اما اگر به حال خودش رها شود و مثل زمان قبل از کرونا به همان شکل و برنامه ادامه پیدا کند طبیعتاً مشکل ادامه پیدا خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه اگر  پروتکل‌هایی که ستاد مقابله با کرونا اعلام کرده است رعایت شود با بازگشایی ادارات و اصناف ضروری مشکلی پیش نمی‌آید، اظهار داشت:  آنچه که باعث نگرانی ما است مراکز آموزشی است که بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها طوری برنامه‌ریزی شود که از این طریق برای مردم مشکلی پیش نیاد.

وی با اشاره به اینکه مدارس و دانشگاه‌ها تا ۳۰ فروردین ماه تعطیل هستند، گفت: اصل بر سلامت دانش‌آموزان و دانشجویان است که هیچ چیز نباید آن را تحت الشعاع قرار دهد.

میرزاده یادآور شد: به واسطه اینکه حوزه انتخابی گرمی محل کار برخی از کارگران روزمزد است و آنها رفت و آمدهایی دارند نگرانی وجود دارد؛ هرچند که مسئولان شهرستان فضا را بشدت مدیریت کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: