کد خبر: ۸۴۷۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳
تعداد بازدید: ۴۶۶
یک مشاور خانواده، از زوجین خواست در دوران قرنطینه عاشقی را تمرین کنند و گفت: باید بخشنده تر باشیم و سخاوت را تمرین کنیم.

زوجین در دوران قرنطینه عاشقی را تمرین کنندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، فرنوش حقانی پور  با اشاره به تاثیر فضای قرنطینه خانگی بر روابط زناشویی، اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی برای بهبود اوضاع زوجین در فضای قرنطینه توصیه هایی دارد، زیرا این نگرانی وجود دارد که زیاد ماندن در خانه موجب افزایش مشکلات زوجین شود.

وی طلاق عاطفی را زمینه طلاق کرونایی دانست و افزود: زوجینی که قبلا دچار طلاق عاطفی بودند، ممکن است تنش های شرایط جدید فرصت سازش را از بین ببرد و اوضاع آنان را بدتر کند و مشکلات بروز بیشتری داشته باشد.

این روانشناس، با بیان اینکه امروز اضطراب و استرس بیشتر از آسیب کرونا به مردم ضرر می زند، تصریح کرد: زوج هایی که دارای اختلاف هستند بیشتر از گذشته جر و بحث می کنند و بر سر مسائلی که قبلا موضوع اختلاف نبوده مانند انتخاب برنامه تلویزیونی، ساعت خواب و بیداری، غذا خوردن و...، اختلاف جدید پیدا می کنند.

حقانی پور، شیوع بیماری های مسری مانند کرونا را با افزایش خشونت همراه دانست و عنوان کرد: گاهی زوجین طرف مقابل را به واسطه رعایت نکردن بهداشت عامل مبتلا شدن خود می دانند. همچنین روزهای کرونایی روابط زناشویی برخی از زوجین را دستخوش مشکل کرده است. در واقع اضطراب ناشی از مبتلا شدن به کرونا میزان تحریک جنسی زوجین را ضعیف تر می کند و علاقه آنان به روابط زناشویی کم می شود. عدم رسیدگی ظاهری و شلختگی و مضطرب بودن نیز جاذبه های جنسی زوجین را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با اشاره به نقش قرنطینه در افزایش چالش های خانگی، خاطرنشان کرد: زن و شوهر بیشتر در کار هم دخالت می کنند و پا پیچ هم می شوند، زیرا این روزها رفت و آمدهای ما کم شده و برون ریزی با دیگران نداریم لذا باید بخشنده تر باشیم و سخاوت را تمرین کنیم.

این مشاور خانواده، از زن و شوهرها خواست بیشتر هوای هم را داشته باشند و تاکید کرد: زوجین به این نکته توجه کنند که هرچقدر تحت فشار هستند، طرف مقابل آنان نیز تحت فشار است و باید هیجان ناخوشایند را به رسمیت بشناسیم و اضطراب و غمگینی را بپذیریم و بدانیم این تجربه نیز می گذرد و توقع بی جا از همسر نداشته باشیم، زیرا همسر مسئول تمام نیازهای ما نیست و همه ما مسئول خودمان هستیم.

حقانی پور، آشپزی کردن، فیلم دیدن و کتاب خواندن را تفریحات خوشایند دانست و اضافه کرد: این روزها به بازی های فکری توصیه می شود، زیرا تعامل اعضای خانواده را بالا می برد.

وی از زوجین خواست عاشقی را تمرین کنند و گفت: عشق در پارادایم ظهور انسان خلاق یک بروز متفاوت دارد و نباید در فضای ایده آل دنبال عشق باشیم، بلکه در فضای زندگی امروز عشق در کارهای ساده همچون حرف زدن و چای نوشیدن است لذا باید عشق را یک فضیلت اکتسابی بدانیم که محصول اراده آدمی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: