کد خبر: ۸۴۷۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
تعداد بازدید: ۴۱۷
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارتقای سرعت اینترنت خانگی به ۱۶ مگابیت‌برثانیه تا پایان اردیبهشت خبر داد.

ارتقای اینترنت خانگی به ۱۶ مگ تا پایان اردیبهشتبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، شیوع کرونا در کشور منجر به قرنطینه اختیاری افراد شده و در این میان مصرف اینترنت به‌عنوان راهی برای گذراندن اوقات فراغت، استفاده از روش‌های دورکاری و آموزش مجازی افزایش یافته است. البته سرعت و کیفیت اینترنت هم از مواردی است که همواره دغدغه کاربران بوده و در این شرایط همه نیازمند کیفیت مناسب برای فعالیت‌های اینترنتی خود هستند.

محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- برای تسهیل شرایط دورکاری کارمندان، آموزش مجازی دانش‌آموزان و دانشجویان و همچنین به دلیل افزایش مصرف کاربران از اینترنت، دستور به فعال کردن بسته‌های ۱۰۰ گیگابایتی اینترنت برای تمامی کاربران ثابت داد و همچنین برخی از سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیون‌های اینترنتی را رایگان کرد.

او همچنین درباره فراهم بودن امکان آموزش از راه دور نیز گفته بود که با توجه به احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و شرایط ایجاد شده، با همکاری وزارت علوم و آموزش و پرورش، امکانات ویژه‌ای جهت آموزش مجازی و از راه دور فراهم شده تا میلیون‌ها دانش‌آموز و دانشجو ضمن حفظ سلامت خود، از تحصیل علم هم جا نمانند.

در این راستا محمدجواد آذری جهرمی در جدیدترین توییت خود نوشت: با آغاز مجدد کلاس‌های مجازی مدارس و دانشگاه‌ها، به شرکت‌های اینترنت خانگی ابلاغ کردیم که تا پایان اردیبهشت سرعت همه‌ مشترکین خود را «رایگان» به ۱۶مگابیت ارتقا دهند.

او همچنین با بیان اینکه این دستورالعمل ساعتی قبل در اکثر این شرکت‌ها اجرایی شده، از رشد هفت درصدی متوسط مجموع پهنای باند خبر داد.

انتهای پیام

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: