کد خبر: ۸۴۷۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۳
تعداد بازدید: ۲۳۰
رئیس جمهوری روسیه خواهان کاهش تولید نفت تا ۱۰ میلیون بشکه در روز از سوی غولهای نفتی جهان (آمریکا و عربستان) برای افزایش قیمت نفت شد. رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از دلایل سقوط بهای نفت، خروج عربستان سعودی از توافق اوپک پلاس، افزایش تولید از سوی آنها و اعلام آمادگی برای تخفیف بهای نفت است.

پوتین: آمریکا و عربستان تولید نفت خود را ۱۰ میلیون بشکه کاهش دهند تا قیمت ها افزایش یابد / بهای مناسب برای نفت، ۴۲ دلار استبه گزارش خبرداغ، رئیس جمهوری روسیه خواهان کاهش تولید نفت تا ۱۰ میلیون بشکه در روز از سوی غولهای نفتی جهان (آمریکا و عربستان) برای افزایش قیمت نفت شد.

ولادیمیر پوتین روز جمعه در نشست ویدئویی که در آن وزیر انرژی روسیه نیز شرکت داشت و از چند شبکه تلویزیونی این کشور ازجمله روسیه ۲۴ و شبکه اول پخش می شد، با تاکید بر لزوم کاهش سطح تولید نفت در عرصه جهانی گفت: همه این اقدامات باید بطور مشترک انجام گیرد.

وی افزود: بر این باورم که زمانی که می گویم همکاری مشارکتی، همه ازجمله شرکای ما این واقعیت را درک می کنند که موضوع کاهش سطح تولید نفت پایین تر از سطحی که پیش از آغاز بحران وجود داشت، مطرح است.

پوتین بر آمادگی روسیه برای همکاری با تولیدکنندگان نفت ازجمله آمریکا برای ایجاد تعادل در بازار جهانی نفت تاکید کرد و گفت: هدف کلیدی ما ثبات درازمدت بازار جهانی به نفع همه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و تامین استحکام و توسعه بخش صنایع نفت روسیه به عنوان یکی از مهم ترین بخش های اقتصاد کشورمان است.

وی افزود: روسیه مخالف قیمت بسیار بالا و بسیار پایین برای نفت است و بهای بشکه ای ۴۲ دلار را مناسب می داند چرا که بودجه روسیه با نفت بشکه ای ۴۲ دلار محاسبه شده است.

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از دلایل سقوط بهای نفت، خروج عربستان سعودی از توافق اوپک پلاس، افزایش تولید از سوی آنها و اعلام آمادگی برای تخفیف بهای نفت است.

پوتین خاطرنشان کرد: اوضاع بازار جهانی نفت پیچیده است و کرونا تقریبا همه اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار داد و این مساله منجر به کاهش سطح تقاضا ازسوی مصرف کنندگان اصلی منابع انرژی شد.

توافق نفتی میان اوپک و روسیه برای کاهش تولید یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز پس از مخالفت مسکو با کاهش تولید بیشتر به دلیل شیوع کرونا از روز اول ماه آوریل پس از سه سال پایان یافت.

پس از آن عربستان سعودی اعلام کرد که تولید نفت خود را تا ۱۳ میلیون بشکه افزایش خواهد داد.

این مساله باعث سقوط بهای نفت برنت در یک ماه اخیر تا سطح زیر ۲۵ دلار برای هر بشکه در بازار جهانی نفت شده و یورالز نفت روسیه نیز تا بشکه ای ۱۰ دلار سقوط کرده است.

منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: