کد خبر: ۸۴۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
تعداد بازدید: ۲۶۶
استاد روابط بین الملل دانشگاه ناتینگهام تاکید کرد که ترامپ ابزار فشار بر ایران را رها نمی‌کند و گفت: استراتژی ایالات متحده باعث نشده است که ایران عقب‌نشینی کند اما باعث تنش‌هایی شده است که یکی از این موارد کاهش تعهدات ایران و گزارش آژانس در مورد غنی‌سازی اورانیوم است.

تنها احتمال رویارویی میان ایران و آمریکا، در عراق است/ ترامپ علیرغم انتقادها ابزار فشار بر ایران را رها نمی‌کند/ فشار بر ایران باعث عقب‌نشینی تهران نشده استبه گزارش خبرداغ، وین ریس (Wyn Rees) استاد روابط بین‌الملل و علوم سیاسی دانشگاه ناتینگهام است. حوزه تخصصی وی امنیت بین‌المللی است. وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا نظرات خود را در خصوص تنش‌ها میان ایران و آمریکا بیان کرده است.

اروپا نمی‌خواهد خشم آمریکا را برانگیزد 

وین ریس ابتدا در مورد برجام گفت: اروپایی‌ها هنوز هم موضع متفاوتی با ایالات متحده می‌گیرند. آنها می‌خواهند آمریکا به توافق برگردد اما نمی‌خواهند خشم ترامپ را برانگیزند زیرا اهمیت بیشتری برای روابط خود با واشنگتن نسبت به تهران قائل هستند.

آمریکا هنوز نتوانسته حضور خود در منطقه را کاهش دهد

وی در ادامه در مورد آینده روابط ایران و آمریکا گفت: آینده روابط این دو غیرقابل پیش‌بینی و  بی ثبات است. اگرچه ایالات متحده به دنبال کاهش حضور خود در خاورمیانه است اما تاکنون این کار را انجام نداده است.

آمریکا ایران را تهدیدی برای خود می‌داند

تنها احتمال رویارویی میان ایران و آمریکا در عراق است


استاد روابط بین‌الملل و علوم سیاسی دانشگاه ناتینگهام یادآور شد: به نظر نمی‌رسد ترامپ به این زودی‌ها نیروهای خود را از خاورمیانه خارج کند. ترامپ اقدامات ایران در منطقه را تهدیدی برای منافع خود و یا  متحدانش  می‌داند ، به نظر می‌رسد تنها احتمال رویارویی در عراق میان ایران و آمریکا باشد بنابراین برخی اقدامات دو طرف هنوز هم می‌تواند منجر به رویارویی شود. اما فکر نمی‌کنم آمریکا خواهان جنگ با ایران باشد.

ترامپ علیرغم انتقادها ابزار فشار بر ایران را رها نمی‌کند

وی در ادامه با اشاره به تحریم‌ها گفت: ترامپ به دنبال فشار اقتصادی بر ایران بوده است. علیرغم تهدیدها، وی از اقدامات نظامی که می‌تواند منجر به خصومت‌های طولانی مدت با دولت ایران شود، عقب‌نشینی می‌کند. اما ابزار فشار بر ایران را علیرغم انتقادهای کنونی رها نمی‌کند.

فشار بر ایران باعث عقب‌نشینی تهران نشده است 


وین ریس افزود: استراتژی ایالات متحده باعث نشده است که ایران عقب‌نشینی کند اما باعث تنش‌هایی شده است که یکی از این موارد کاهش تعهدات ایران و گزارش آژانس در مورد غنی‌سازی اورانیوم است.

وی در ادامه با ابراز نگرانی از وقوع جنگ گفت: جنگ همیشه یک خطر است. اما ترامپ می‌خواهد از درگیری‌های عمیق‌تر در منطقه جلوگیری کند، بنابراین در آستانه انتخابات با احتیاط در مورد ایران پیش می‌رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: