کد خبر: ۸۴۶۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
تعداد بازدید: ۲۵۷
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: تا کنون ۶ نفر در این شهرستان بر اثر مصرف الکل صنعتی دچار مسمومیت شده‌اند.

مسمومیت ۶ نفر در نیشابور بر اثر مصرف الکل صنعتیبه گزارش خبرداغ،  رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: تا کنون ۶ نفر در این شهرستان بر اثر مصرف الکل صنعتی دچار مسمومیت شده‌اند.

مصطفی افشارنیک در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: از این تعداد یک نفر که وضعیت وخیم‌تری داشت به مشهد اعزام شد و یک نفر دیگر که وضعیت مطلوبی ندارد در بخش ویژه بیمارستان نیشابور بستری و در حال درمان است.

وی با اشاره به باور غلط برخی افراد درخصوص تاثیر الکل بر درمان کرونا، افزود: این تفکر که مصرف مشروبات الکلی باعث بهبود کرونا می‌شود یک نظر غلط بوده و به اشتباه در این شرایط حساس به برخی افراد تحمیل شده است؛ این امر نه تنها در درمان تاثیری ندارد بلکه تبعات منفی را به همراه دارد.

افشارنیک مطرح کرد: بیشتر افرادی که دچار مسمومیت الکلی شده‌اند تاکنون سابقه مصرف مشروبات الکلی را نداشته و تنها بر اثر باور غلط مبنی بر اینکه به این وسیله می‌توانند از مبتلا شدن به ویروس کرونا جلوگیری کنند در دام افراد سودجو و فرصت طلب افتاده‌اند.

وی نابینایی، از کار افتادن کلیه و خطر مرگ را از جمله تبعات و عوارض جدی مصرف این ماده برشمرد و بیان کرد: الکل صنعتی حتی از راه پوست قابلیت جذب دارد و باعث مسمومیت می‌شود، همچنین این مایع به دلیل شفاف بودن باعث گمراهی کودکان شده که باید از دسترس آن‌ها دور بماند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان تعداد ماموریت‌های اورژانس ۲ برابر شده و در همین مدت تماس‌های برقرار شده با اورژانس نیز سه برابر افزایش یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: