کد خبر: ۸۴۶۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷
تعداد بازدید: ۸۰۶
آموزش و پرورش در زمستان ۹۸؛
آموزش و پرورش در سه ماهه پایانی ۹۸ با اخبار و اتفاقاتی درباره افزایش حقوق معلمان و حذفیات جنجالی کتاب‌های درسی گذشت.

از چگونگی افزایش حقوق معلمان تا حذفیات پرحاشیه در کتاب‌های درسیبه گزارش خبرداغ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در زمستان سال گذشته با اخباری درباره افزایش حقوق پرحاشیه فرهنگیان بر اثر رتبه بندی و افزایش ۵۰ درصدی قانون مدیریت خدمات کشور، حذف انتگرال و تطهیر روسیه در کتاب‌های درسی و تامین اعتبار برای نوسازی مدارس سیل‌زده استان‌های جنوب شرقی کشور سپری شد.
اصلاح نگارش بندهای احکام حقوقی معلمان

با وجودی که قرار بود رتبه‌بندی در کنار ارتقای صلاحیت حرفه‌ای افزایش حقوقی هم در پی داشته باشد اما با اعمال این طرح بسیاری از معلمان از نحوه رتبه‌بندی جدید و اعمال افزایش حقوق رضایت نداشتند بنابراین موجب گلایه آنها شد همچنین برخی بندها مانند ضریب تعجیل از احکام حقوقی معلمان مناطق محروم حذف شد.

اما این گلایه‌ها موجب شد تا آموزش و پرورشی‌ها نسبت به اعتراضات واکنش داشته باشند و آنطور که محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش اطلاع داد کارگروهی برای رسیدگی به این اعتراض‌ها تشکیل شد در نتیجه در احکام بهمن مشکلات رفع شد همچنین ضریب تعجیل بار دیگر بازگشت.

اخبار تکمیلی در این باره از طریق لینک تلاش برای بازگشت تعجیل معلمان قابل مشاهده است.
بلاتکلیفی در تغییر تقویم آموزشی و تعطیلات زمستانی

با وجود تعطیلات متعددی که به دلیل آلودگی هوا یا برودت و ریزش برف در فصول سرد سال ایجاد می‌شود؛ بارها و بارها موضوع تغییر تقویم آموزشی و تعطیلات زمستانی مطرح شد اما هرگز به نتیجه نرسیده است و در میان دغدغه اصلی یعنی محدودیت در ساعات آموزشی پابرجاست.

آنطور که مسئولان آموزش و پرورش می‌گویند برای تغییر تقویم آموزشی بهارستانی‌ها باید وارد عمل شوند و این در حالی است که مجلسی ها به ثمر نرسیدن این موضوع را به دلیل بی‌برنامه بودن آموزش و پرورش در تدوین طرحی متناسب با شرایط مدارس تمام استان‌‌های کشور می‌دانند.

آخرین تغییر تقویم آموزشی اوایل دهه ۷۰ بود که با در نظر گرفتن تعطیلات زمستانی برای دانش‌آموزان آن زمان از سوی آموزش و پرورش اعمال شد اما آنچه در آن دوران مشکل‌ساز شده بود متفاوت بودن زمان آغاز سال تحصیلی در چند سال مختلف و وجود نظام بسیار متمرکز در آموزش و پرورش بود و همین موضوع کفایت می‌کرد تا نهاد مربوطه دیگر به هدف ساماندهی شرایط، به میدان بیاید و در این زمان بهارستانی‌ها وارد عمل شدند.

اخبار تکمیلی در این باره از طریق لینک بلاتکلیفی تغییر تقویم آموزشی؛ بی‌برنامگی آموزش و پرورش یا سنگ‌اندازی مجلس؟! قابل مشاهده است.
حذف پرحاشیه انتگرال و جنگ‌های روسیه از کتاب‌های درسی

حذفیات کتاب درسی مدت‌هاست به عنوان یک ماجرای جنجالی مطرح می شود؛ اخیرا هم ماجرای حذف انتگرال سر و صدای زیادی به پا کرد و این در شرایطی است که در گذشته بارها از حذف موضوعات این چنینی صحبت شده است؛ علاوه بر آن صحبت از تطهیر روسیه در کتاب درسی مطرح شد که مسئولان سازمان پژوهش معتقدند به هیچ وجه قصد تحریف در تاریخ را ندارند.

اخبار تکمیلی در این باره از طریق لینک پیدا و پنهان ماجرای پرحاشیه سانسور از کتاب‌های درسی قابل مشاهده است.
خسارات ناشی از سیل به فضاهای آموزشی جنوب شرق کشور

وقوع سیل در ابتدای سال خسارات قابل توجهی به مناطق شمالی زد که با ورود دولت و خیرین کار ساخت و ساز در این مناطق آغاز شدعلاوه بر آن وقوع سیل در مناطق جنوب شرقی کشور بار دیگر خساراتی را به فضای آموزشی در پی داشت و این در شرایطی است معمولا این استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان در شرایط عادی هم با فقر فضای آموزشی مواجه است.

اخبار تکمیلی در این باره از طریق لینک دشتیاری بلوچستان؛ مدارسی گیر افتاده در سیل زیر سقف آسمان قابل مشاهده است.
بلاتکلیفی اجرای رتبه‌بندی برای فرهنگیان

هنوز ماجرای رتبه بندی فرهنگیان به سامان نرسیده بود و آذر امسال بعد از وعده و وعید‌های بسیار به جای تصویب در مجلس با تصویب هیئت وزیران اجرا شد، گویی به یکباره حذف شد؛ طرحی که از همان ابتدای راه شک و شبهه بسیاری برای اجرا و به ویژه افزایش حقوق داشت، بار‌ها و بار‌ها از سوی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش طرحی برای سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان محسوب می‌شد و آقای مسئول معتقد بود که نباید به آن نگاهی با عنوان طرح افزایش حقوق داشت.

اما این همه ماجرا نبود کم کم داشت نواقص و ایرادات طرح رتبه بندی و آزمون کم و بیش مشخص و رفع می‌شد که به یکباره آن طرحی که بار‌ها از ارزش و اهمیت آن برای ارتقای جایگاه حرفه‌ای صحبت شده بود، با افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری عوض شد.

اخبار تکمیلی در این باره از طریق لینک معلمان سردرگم در بندهای احکام حقوقی قابل مشاهده است.
دردسرهای آموزش‌های مجازی برای معلمان و دانش‌آموزان

با تعطیلی یک ماهه مدارس یکی از بهترین‌ گزینه‌ها برای جلوگیری از عقب ماندگی تحصیلی برگزاری کلاس‌های آنلاین برای دانش‌آموزان است که در این حوزه معلمان مدارس غیردولتی پیش قدم شدند همچنین توسعه بسترهای آموزش مجازی در این مدارس پیشتر به عنوان یک امتیاز و آیتم کیفیت بخشی مورد توجه قرار گرفته بود.

با وجود این شرایط اما موسسان در پرداخت حق الزحمه معلمان در این ایام خلف وعده کردند و توجیه برخی از آنها نبود حضور فیزیکی معلم در مدارس است در حالی که در این شرایط حتی مدت زمان بیشتری برای تدریس در نظر می‌گیرند.

اخبار تکمیلی در این باره از طریق لینک بهانه‌های مدارس غیردولتی برای پرداخت حقوق معلمان قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: