کد خبر: ۸۴۶۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
تعداد بازدید: ۴۴۷
دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون آزمایش کرونای ۶۳۱ نفر در استان خراسان رضوی مثبت شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد: مثبت شدن تست کرونای ۶۳۱ نفر در خراسان رضوی/ روند صعودی کرونا در استان ادامه داردبه گزارش خبرداغ ، علی‌ اصغر انجیدنی ظهر سه‌شنبه در این خصوص افزود: ۴۰۸ نفر از کل شهروندان مبتلا به بیماری کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۲۳ نفر متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

وی ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی نیشابور با ۸۵ نفر بیمار مبتلا به کرونا بعد از مشهد بیشترین شمار بیماران را دارد و پس از آن نیز دانشگاههای علوم پزشکی تربت‌ جام و تربت حیدریه با ۴۲ و ۴۱ بیمار در رده های بعدی شیوع کرونا در خراسان رضوی قرار دارند.

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه زیر پوشش دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار و گناباد نیز به ترتیب ۳۶ و ۱۹ نفر است.

انجیدنی افزود: ظرف روزهای ۳۰ بهمن ماه گذشته تا ۲۷ اسفند ماه کنونی سه هزار و ۳۹۷ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین لازم به تاکید است که در این مدت تاکنون دو هزار و ۵۸ نفر از شهروندان اهل خراسان رضوی که به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا مبتلا شده بودند بهبود یافته و از بیمارستانها مرخص شده‌اند.

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هزار و ۹۶۴ نفر از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون هزار و ۱۰۵ نفر از آنها بهبود یافته و از بیمارستان به منزل رفته‌اند.

انجیدنی در ادامه تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان رضوی که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده را ۴۶ تن اعلام و بیان کرد: ۲۶ تن از این جانباختگان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۹ تن در حوزه دانشکده علوم پزشکی نیشابور و چهار تن هم در حوزه دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام فوت کرده‌اند همچنین حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز سه بیمار فوتی و دانشگاههای علوم پزشکی تربت‌حیدریه و گناباد هم هر کدام دو فوتی بر اثر کرونا را ثبت کرده‌اند.

ایلنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: