کد خبر: ۸۴۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
تعداد بازدید: ۱۹۷
اسماعیلی در نشست خبری:
سخنگوی قوه قضائیه گفت: از محوری‌ترین برنامه‌های قوه قضائیه مبارزه با کهنه ویروس منفور و ناامیدکننده فساد در کشور بود که به لطف خداوند و تلاش همکاران ما می‌توان ادعا کرد که در مهار این ویروس موفقیت های چشم‌گیری حاصل شده که گزارش آن در فواصل مختلف اعلام شده است.

محوری‌ترین برنامه‌ قوه قضائیه در سال ۹۸ مبارزه با ویروس منفور فساد بودبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در بیست و دومین نشست خبری خود که صبح امروز در ساختمان دادگستری استان تهران برگزار شد، گفت: سال ۱۳۹۸ سالی توام با فراز و نشیب‌های فراوان بود؛ البته ملت قهرمان و سرد و گرم کشیده ایران با لطف خداوند در همه میدان‌ها سرافراز بود و فراز و نشیب‌های سال را با سرافرازی پشت سر گذاشت. ما در قوه قضائیه سال ۹۸ را با مدیریت جدید و با برنامه تحول آغاز کردیم. تلاش مجموعه همکاران ما بر این بود که مردم طعم شیرین عدالت و خدمات قضایی را بچشند و گام‌های بلندی برداشته شد. مایل بودم در این این نشست فهرستی از خدمات را ارائه دهم اما فضای عمومی کشور و محدودیت برنامه ایجاب می‌کند که گزارش تفصیلی را به فرصت دیگر موکول کنم و ان‌شاالله با عبور از وضعیت فعلی گزارش را به سمع مردم برسانیم.

وی ادامه داد: همین جا لازم می‌دانم از جامعه پزشکی و پرستاری تشکر کنم که در خط مقدم حفط سلامت شهروندان به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند. به نوبه خودم از رهبر انقلاب برای صدور فرمان تشکیل ستاد مبارزه با کرونا تشکر می‌کنم. از نیروهای انتظامی و ضابطان قضایی برای اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا تشکر می‌کنم. از همکاران خودم تشکر می‌کنم که با رسیدگی فوق‌العاده به پرونده‌های سال اهتمام جدی در حوزه همکاری با نهادهای ذیربط انجام دادند.

اسماعیلی افزود: از محوری‌ترین برنامه‌های قوه قضاییه مبارزه با کهنه ویروس منفور و ناامیدکننده فساد در کشور بود که به لطف خداوند و تلاش همکاران ما می‌توان ادعا کرد که در مهار این ویروس موفقیت‌های چشم‌گیری حاصل شده که گزارش آن در فواصل مختلف اعلام شده است. امروز مردم ما بیش از آنکه اخبار ناامیدکننده بروز فساد را بشنوند شاهد برخورد با مفسدان اقتصادی هستند. امروز مردم ما به جای شنیدن اخبار راجع به تاراج بیت‌المال گزارش مربوط به استرداد را می‌شنوند. آخرین رایی که شعبه سوم ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی در تاریخ ۲۵ اسفند صادر کرد راجع به بخشی دیگر از پرونده بانک سرمایه است. در این پرونده افراد متعددی محاکمه شدند. در ادامه به این پرونده نیز آقای محمدرضا جهانبانی فرزند علی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و تحصیل مال نامشروع به مبلغ ۶ هزار و ۴۰ میلیارد ریال محاکمه شد؛ این فرد متاسفانه از صندوق ذخیره فرهنگیان به تنهایی بیش از ۱۰۰ فقره تسهیلات گرفته بود و در غیر موضع هزینه کرد که بعد رسیدگی به تحمل ۲۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق انظار عمومی، محرومیت دائم از مشاغل دولتی استرداد مبلغ  ۵ هزار و ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در حق بانک سرمایه محکوم شد.متهم دیگر این پرونده آقای عمار صالحی نیز فرزند عطالله به جرم معاونت در اخلال در نظام اقتصادی به تحمل ۱۰ سال حبس و محرومیت دائم از خدمات دولتی محروم شد. 

وی ادامه داد: گزارش دیگری هم از صرفا یک فقره دیگر تسهیلات متعدد اعلام کنم که با تلاش قوه قضائیه این بدهی ها مسترد شد. یکی از بدهکاران بزرگ بانکی که بیش از ۳۰۰۰ میلیارد به ۱۰ بانک کشور بدهی داشت و از تسویه بدهی امتناع می کرد با پیگیری قضایی بیش از ۵۰ درصد این بدهی تا امروز تسویه شده است. دو فقره دیگر از بدهی ها باقی مانده است. سه قلم هم اموال توقیف شده که فرآیند انتقال آن به بانک ها در حال انجام است. اینها نمونه ای از اقدامات موثر دستگاه قضا است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: