کد خبر: ۸۴۶۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
تعداد بازدید: ۱۸۶
نماینده وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در مازندران با اعلام این که مازندران در پیک ابتلا به کرونا قرار دارد ، خواستار تداوم تلاش‌های شبانه‌روزی مسئولان و رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم و خانه‌نشینی شد.

نماینده وزیر بهداشت: مازندران در پیک ابتلا به کرونا قرار داردبه گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب، دکتر محمد مهدی ناصحی روز دوشنبه گفت : همچنان استان مازندران در پیک ویروس کرونا قرار دارد ، ولی شرایط نسبت گذشته تا حد زیادی قابل کنترل تر شده و سرعت انتقال آن روند کاهشی به خود گرفته است.


وی اضافه کرد : اگر مردم ما پروتکل های بهداشتی و خود مراقبتی پیش بینی شده رعایت کنند و مهم تر از همه خانه بمانند ، ما دوران پیک این بیماری را در مازندران طی ۲ تا سه هفته آینده پشت سر می گذاریم و از این وضعیت خارج می شویم.


رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت : وضعیت بیمارستان ها ما تا حد زیادی مدیریت شده است و نیاز داریم تا مردم همچنان مسایل بهداشتی و خود مراقبتی ها را رعایت کنند تا اوضاع به حالت کنترلی تر درآید.


دکتر ناصحی با اشاره به نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی و برنامه دید و بازدیدهای خانوادگی ، گفت : پیشنهاد و تاکید ما این است که دید و بازدیدهای نوروزی را به زمان پس از کرونا موکول کنیم چرا که از این طریق بیماری به شدت سرایت می کند و پیک آن دو هفته بعد رخ می دهد و قابل کنترل نخواهد بود.


خودداری از سفر به روستا
نماینده وزیر بهداشت همچنین از تمامی شهروندان مازندرانی خواست تا این روزها به روستاها سفر نکنند.

وی گفت : انتظار است مردم بین شهرها و روستاها تردد نکنند و همه در خانه بمانند و روستاها را آلوده نکنند، چرا که امکانات بهداشتی و درمانی ما در روستاها کمتر است و از این جهت به مردم روستا آسیب بیشتری می رسد.


دکتر ناصحی در باره وضعیت دارویی استان هم اظهار داشت : از جهت دارویی با تغییراتی که در پروتکل دارویی ایجاد شده ما در تامین دارو مشکلی نخواهیم داشت و امکانات محافظتی نیز به بیمارستان ها و مراکز درمانی درگیری ویروس کرونا برده شد و شرایط پشتیبانی نسبت به گذشته بهتر شد.


وی اضافه کرد : تلاش می شود تا همچنان بتوانیم دارو و تجهیزات محافظتی بیشتری را به داخل بیمارستان ها و مراکز درمانی ببریم و اقداماتی خوبی در حال انجام است و وضعیت استان از لحاظ امکانات و پشتیبانی تغییرات اساسی داشت و مشکلی در این حزوه وجود ندارد.


وی بار دیگر از مردم خواست تا برای کنترل ویروس کرونا در خانه های خود بمانند و خیابان ها را خلوت کنند و با درمانگران همکاری بیشتری داشته باشند.


براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت و درمان از بدو شروع ویروس کرونا در استان مازندران آمار مبتلایان قطعی به این ویروس به یک هزار و ۲۷۸ نفر رسید .

 
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: