کد خبر: ۸۴۵۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶
تعداد بازدید: ۲۲۶
غلامرضا مصباحی‌مقدم‌ گفت: این روزها برخی خواهان این هستند که دست‌کم دولت به مدت یکی‌ ۲ ماه از دریافت پول آب و برق صرف نظر کند. این در حالی است که پولی که بابت آب و برق از مردم دریافت می‌شود، هزینه تولید را هم تامین نمی‌کند.

امکان مجانی شدن آب و برق در روزهای بحرانی کرونا وجود دارد؟ /تکرار احتمالات درباره حمله بیولوژیکی بودن کرونا /پشنهاد خانم نماینده برای تعطیلی اداراتبه گزارش خبرداغ ، غلامرضا مصباحی‌مقدم‌،‌ فعال سیاسی اصولگرا، گفت: در ایامی که مردم می‌توانستند در بازار شب عید سروسامانی به وضعیت اقتصادی خود بدهند، شیوع ویروس کرونا همه چیز را قفل کرد. طبعاً در چنین شرایطی گروهی کثیری از مردم به طور جدی متضرر می‌شوند، پس باید چاره‌ای اندیشید تا آنها با بحران مواجه نشوند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش گفت: من چون دیگر نماینده نیستم نمی‌دانم دولت به لحاظ مالی در چه شرایطی قرار دارد و آیا دارایی خزانه به قدری هست که بتوان بخشی از ضرر مردم را جبران کرد یا نه. به هر حال هم گرفتار تحریم‌هایی سخت هستیم و هم قیمت نفت پایین آمده است. بنابراین احتمالاً دولت توان واریز کمک نقدی به حساب‌ها را ندارد.

مصباحی‌مقدم توضیح داد: این روزها برخی خواهان این هستند که دست‌کم دولت به مدت یکی‌ ۲ ماه از دریافت پول آب و برق صرف نظر کند. این در حالی است که پولی که بابت آب و برق از مردم دریافت می‌شود، هزینه تولید را هم تامین نمی‌کند. پس مجانی کردن‌ حتی برای یک ماه ضرر هنگفتی به شرکت‌های آب و برق تحمیل می‌کند.

غلامرضا مصباحی‌مقدم‌ در پایان گفت: به هر حال با بحرانی عجیب و سخت روبه‌رو شده‌ایم. در چنین موقعیتی لازم است همه در کنار هم باشیم و اختلاف‌های سیاسی و عقیده‌ای را کنار بگذاریم تا بتوانیم حتی‌المقدور به مردم آسیب‌دیده یاری رسانیم.

فعالیت ادارات تعطیل یا محدود شود

سیده فاطمه ذوالقدر با تاکید بر ضرورت تعطیلی ادارات و یا فعالیت محدودتر آنها گفت: خیلی از ادارات هنوز با تمام ظرفیت کار می‌کنند، کسانی هستند که عضوی از خانواده آنها بیمار است و نگران انتقال بیماری به آنها هستند، اگر افرادی چنین مشکلاتی دارند، دورکار یا شیفتی شوند و یا کلاً تعطیل شوند.

وی افزود: اگر در اتاقی ۶ کارمند می‌نشینند، نهایتا دو نفر حضور پیدا کنند. درست است که نمی‌خواهند مملکت تعطیل شود ولی باید ملاحظاتی بهداشتی و سلامت مردم را در نظر گرفت، ساعت کاری را کمتر کرد و امکانات متناسب بدهند تا کسانی که علائمی دارند سرکار نیایند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در هفته گذشته این ملاحظات خصوصا در بانک‌ها رعایت نشده، گفت: یکی از راه‌کارها این است که شعب بانک‌ها با ظرفیت کمتری کار کنند و کارمندان بانک شیفتی شوند و حضور کمتری در محل کار داشته باشند.

شواهد نشان می‌دهد که کرونا حمله‌ای بیولوژیک است

مجید متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری، با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و احتمال «حمله‌ی بیولوژیکی» بودن ویروس کرونا، گفت: امروز فرض بر حمله بیولوژیک آمریکا به کشور ما وجود دارد و همه باید توان مقابله لازم برای این حمله را داشته باشیم؛ رهبری هم به این موضوع تاکید کردند که همه باید سازو کارها را بسیج کنند که انشاالله یک مانور مقابله ای برای مبارزه با این حمله دشمن را داشته باشیم.

بنابر گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او درباره سابقه چنین اقداماتی توسط آمریکا، ادامه داد: تا به حال سابقه چنین اقدامی بر ضد کشورمان وجود نداشته، اما الان شواهدی که وجود دارد و اخباری که از اروپا و چین منتشر می‌شود، نشان می‌دهد که این حمله ای بیولوژیک بوده و آمریکا دشمنان خود را به همین وسیله هدف گرفته است.

متقی‌فر افزود: قطعا با وجود این نگاه می‌توان با دشمن مقابله کرد و اگر نگاه ضعیف‌تر باشد توان مبارزه ما پایین آمده و آسیب پذیری ما افزایش خواهد یافت؛ بنابراین ما باید تمام سازوکار خود را با این فرض که دشمن به ما حمله کرده به کار بگیریم و انشاالله پیروز هم خواهیم شد؛ زیرا ظرفیت دفاع و مقابله با این هجمه ناجوانمردانه را خواهیم داشت. امروز بیش از پیش ثابت شده که آمریکا دشمن امنیت، جان و مال انسان ها به خصوص ماست؛ درنتیجه باید با این دشمن بی‌رحم با برنامه ریزی درست و سازمان دهی قدرتمند مقابله کنیم.

اعتمادآنلاین
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: