کد خبر: ۸۴۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
تعداد بازدید: ۱۹۳
شیوع ویروس کرونا در ورزش و بخصوص فوتبال ایران را دچار تعطیلی اجباری کرده است اما برخی تیم‌ها در این مدت تعطیلات نیز بیکار نمانده و حتی شده از راه دور آمادگی بازیکنان‌شان را حفظ کرده‌اند.
به گزارش خبرداغ ایران ورزشی: شیوع ویروس کرونا در ورزش و بخصوص فوتبال ایران را دچار تعطیلی اجباری کرده است اما برخی تیم‌ها در این مدت تعطیلات نیز بیکار نمانده و حتی شده از راه دور آمادگی بازیکنان‌شان را حفظ کرده‌اند. گل گهر یکی از تیم‌هایی بود که در روزهای آمادگی و پیروزهای متوالی‌اش با تعطیلی لیگ برتر مواجه شد.


این تیم بازی‌های سخت و سرنوشت سازی در ادامه لیگ برتر پیش رو دارد و از همین رو مجید جلالی تمام تلاشش را انجام داده تا این تعطیلات آمادگی بازیکنان و تیمش را کاهش ندهد. او تمرینات از راه دور را برای بازیکنان تیمش طرح‌ریزی کرده و حالا آنطور که خودش می‌گوید از نتیجه این تمرینات نیز راضی ‌است.

سرمربی گل‌گهر که نتایج درخشانی را همراه با این تیم در نیم فصل دوم به‌دست آورده و در آخرین بازی هم موفق به شکست استقلال شده، درباره برنامه‌هایی که برای آمادگی بازیکنانش در تعطیلات داشته است، می‌گوید: «ما سعی کردیم از این شرایط که به وجود آمده طوری استفاده کنیم تا آمادگی تیم حفظ شود. به همین دلیل برای تک تک بازیکنان تمرینات اختصاصی طراحی کردیم و با تقسیم بازیکنان بین مربیان در این مدت سعی کردیم آمادگی آنها را حفظ کنیم. بر همین اساس مربیان ما از راه دور و یا اگر امکانش بود به طور حضوری بازیکنان را زیر نظر گرفته و هر روز از وضعیت بازیکنان و روند تمرینات‌شان آگاهی دارند و از نتیجه هم راضی هستیم. فکر می‌کنم با این طرح و برنامه بتوانیم آمادگی قبل از تعطیلات بازیکنان را حفظ کنیم و آنها برای حضوری پرقدرت در ادامه لیگ آماده شوند.»

خیلی از تیم‌ها زمان برگزاری نخستین تمرین خود را اعلام کرده‌اند. مجید جلالی در این باره که چه زمانی قصد دارد تمرینات رسمی تیمش را آغاز کند، می‌گوید: «می‌خواستیم از سه‌شنبه تمریناتمان را شروع کنیم اما بعد از مشورتی که با کادرپزشکی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که یکسری تجهیزات و تمهیدات پزشکی و بهداشتی باید وجود داشته باشد تا از همه بازیکنان تست‌های لازم را بگیریم. این تجهیزات ضروری هستند و به همین خاطر تمرینات تیم را دو روز عقب انداختیم و از روز پنجشنبه اگر خدا بخواهد تمرینات‌مان را شروع می‌کنیم.»

سرمربی گل گهر در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تعطیلی احتمالاً طولانی مسابقات پرداخته و می‌گوید: «اینکه بازی‌ها انجام شود یا نه؟ چیزی نیست که ما بخواهیم درباره آن اظهارنظر کنیم.

یک بیماری پیش آمده و همه ما باید نسبت به آن حساس باشیم. این موضوع از حیطه اختیارات و تخصص من و حتی فدراسیون فوتبال خارج است و باید آنهایی که تخصص دارند در این زمینه تصمیم بگیرند.

وقتی قرار است بازی‌ها برگزار شود و تاریخی هم اعلام می‌کنند ما نمی‌توانیم تمام فعالیت‌های‌مان را تعطیل کنیم و مجبور هستیم تمرین کنیم. اگر مسابقات از 14 فروردین شروع شود؛ تمرین نکردن باعث می‌شود که وضعیت تیم در آن زمان خوب نباشد. ما باید تیم را در یک حد مناسبی نگه داریم تا در آن زمان آمادگی بازی کردن را داشته باشیم. همانطور که گفتم برای حفظ آمادگی برنامه‌هایی داریم که امیدوارم بتواند ما را به هدف‌مان برساند.»

جلالی اما در ارتباط با اینکه اگر تعطیلات طولانی‌تر از حد معمول شود چه برنامه‌ای خواهید داشت می‌گوید: «اگر تعطیلی مسابقات بیش از حد معمول طول بکشد، آن وقت تقویم سال آینده هم به هم خواهد خورد. پیشنهاد من این است که مسابقات این فصل را تا پایان اردیبهشت تمام کنیم، حتی اگر بخواهیم به فاصله هر 4تا5 روز یک بازی بگذاریم. این تعطیلی به برگزاری و زمان این فصل از رقابت‌ها آسیب زده اما ما باید این آسیب را محدود کنیم. می‌توانیم در پایان اردیبهشت بازی‌ها را تمام کنیم، یک ماه استراحت به تیم‌ها بدهیم و بعد از آن فصل جدید را آغاز کنیم. این برنامه می‌تواند کمترین ضربه را به لیگ این فصل و فصل آینده بزند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: